تولید ریل داخلی، ‌توسعه راه‌آهن را تضمین کرد

۱۳۹۴/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۲۴۶

معاون وزیر راه در بازدید از خط تولید ریل ذوب‌آهن گفت که از زمان عقد قرارداد تولید ریل داخلی که 18ماه می‌گذرد‌، روند اجرا مطلوب ارزیابی شد و با راه‌اندازی خط تولید ریل داخلی در این کارخانه، توسعه خطوط ریلی در کشور تضمین می‌شود. در راستای توجه به تولید ملی و تولید ریل در داخل کشور، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ‌از پروژه خط تولید ریل در کارخانه ذوب‌‌آهن اصفهان بازدید کرد. ‌در این بازدید پورسیدآقایی با مدیرعامل ذوب‌آهن و اعضای هیات‌مدیره این شرکت دیدار و گفت‌وگو کرد. ‌مدیرعامل راه‌آهن در مصاحبه تلفنی در این باره به فارس گفت: ‌تلاش برای بهره‌برداری از این خط تولید ریل ‌گامی در جهت توسعه خطوط ریلی و صنعت مترو در کشور است. ‌محسن پورسیدآقایی ادامه داد: روند پیشرفت پروژه تولید ریل از زمان عقد قرارداد تاکنون که حدود 18ماه می‌گذرد‌ قابل قبول بوده و تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه جای قدردانی دارد. وی ادامه داد: عدم استفاده از ظرفیت‌های موجود در‌ کشور برای تولید ریل که تاکنون انجام نشده بود، نقصی بزرگ در این صنعت بود.

‌معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: کمبود چنین خط تولیدی برای تولید ریل مورد نیاز صنعت ریلی و مترو ازجمله دلایل توسعه نیافتن این بخش به شمار رفته و با راه‌اندازی این خط تولید، کارخانه ذوب‌آهن اصفهان می‌تواند توسعه خطوط ریلی در کشور را تضمین کند. به گزارش فارس، مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به تولید ادوات مور نیاز در بحث سیستماتیک و الکترونیکی کردن علائم حوزه ریلی بیان کرد: با افزوده شدن توان تولید ریل درکشور می‌توان‌ در مسیر خودکفایی حوزه ریلی گام برداشت.

پورسیدآقایی اضافه کرد: تولید ریل، شاه‌کلید ‌‌حرکت به سمت توسعه صنعت ریلی بوده و تاکنون سرمایه‌گذاری‌‌های مناسبی در این زمینه انجام گرفته و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز از آن حمایت کرده است. مدیر‌عامل راه‌آهن با بیان اینکه احداث خط ریلی جدید، دوخطه کردن و بازسازی خطوط راه‌آهن نیاز به تولید ریل در کشور را بیشتر می‌کند، گفت: ‌راه‌اندازی خط تولید ریل در کشور در کارخانه ذوب‌آهن اصفهان‌ یادگار خوبی است که بدعت آن در دولت یازدهم گذارده شده است.

وی افزود: هدف از اجرای این اقدامات در زمینه توسعه ریلی‌، افزایش سهم ریل در جابه‌جایی بار بوده و امیدواریم بتوان‌ با افزایش سهم جابه‌جایی بار تولیدات صنعتی‌، فولادی و معدنی به این مهم دست‌ یابیم. پورسیدآقایی ‌به افزایش حجم بار تولیدات ذوب‌آهن اصفهان توسط ریل اشاره کرد و گفت‌: انتظار می‌‌رود این روند جابه‌جایی بار رشد قابل قبولی را در پیش داشته باشد ضمن اینکه درحال حاضر مسیرهای ریلی متعددی برای جابه‌جایی محصولات این شرکت وجود دارد و در برخی مسیرها که امکان دسترسی ریلی وجود نداشته باشد، تلاش می‌کنیم تا با استفاده از حمل و نقل ترکیبی نسبت به ‌جابه‌جایی محصولات‌ تولیدی ذوب‌آهن اقدام شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر