تدوین استراتژی 7 ساله کیفی برای رقابت در عرصه جهانی

۱۳۹۳/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۸۰

معاون کیفیت ایران‌خودرو روز دوشنبه در نشست خبری از اقدامات کیفی صورت گرفته در زنجیره ارزش ایران‌خودرو از تامین تا خدمات پس از فروش گزارشی را ارایه کرد. وی برنامه‌های تدوین شده برای بهبود کیفیت درحوزه‌های محصولات جاری و طراحی و تولید محصول جدید را تشریح کرد. همچنین معاون کیفیت ایران‌خودرو از برنامه هفت ساله این شرکت برای رقابت در عرصه بین‌المللی خبر داد. مجتبی استاد رحیمی بااشاره به این برنامه گفت: برنامه‌یی برای دوره هفت ساله تدوین شده که براساس آن هدف ایران‌خودرو تولید بدون نقص و حضور محصولات رقابتی در بازارهای جهانی است.

وی همچنین از اجرای رویکردهای متعدد در حوزه کیفیت در زنجیره ارزش ایران‌خودرو از سازندگان تا حوزه خدمات پس از فروش در یک‌سال اخیر خبر داد و گفت: تمام برنامه‌ها و فعالیت‌ها در مسیر مشتری‌مداری و تحقق خواسته مشتریان بوده است. وی افزود: تمرکز بر اقدامات پیشگیرانه قبل از بروز مشکل کیفی در زنجیره ارزش، کنترل نوسانات کیفیت که موجب نارضایتی مشتریان شده، رسیدگی به موقع به شکایات مشتریان و تعریف پروژه‌های بهبود و همچنین تدوین و اجرای استراتژی درحوزه تولید ازجمله تولید بدون کسری از رویکردهای اصلی ایران‌خودرو درسال93 بوده که درسال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی تشدید تحریم‌های کشورهای غربی از اواخر سال91 و ابتدای سال92 را آغاز جنگ اقتصادی دانست و از خودروسازی به‌عنوان عامل موثر در اقتصاد کشور نام برد و گفت: بحران‌های ایجادشده تولید خودروسازان داخلی را با چالش مواجه کرد و موجب کاهش 55درصدی تولید در سطح کشور و 50درصدی در گروه صنعتی ایران‌خودرو شد.

استاد رحیمی کاهش رتبه ایران در میان خودروسازان جهانی را از جایگاه 12 به 18 حاصل شرایط جنگ اقتصادی برشمرد و تصریح کرد: با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و تلاش شبانه‌روزی و همدلی سازندگان داخلی توانستیم بر شرایط غلبه کنیم و افت تولید را درسال93 جبران کنیم.


تولید 3 خودرو شاسی‌بلند

معاون کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو از برنامه‌ریزی این شرکت برای تولید سه خودرو شاسی‌بلند خبر داد و گفت: تولید سواری دیزلی نیز در این برنامه قرار دارد. وی همچنین افزود: تا سال1398 تنوع محصولات تولیدی ایران‌خودرو به 21 مدل خودرو افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه بااشاره به تولید 574هزارو714 دستگاه خودرو توسط گروه صنعتی ایران‌‌خودرو از ابتدای سال تا 10 اسفند، گفت: این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل 70درصد رشد داشته و به‌طور میانگین روزانه 2400 دستگاه خودرو در این گروه خودروسازی تولید شده است. 5هزار دستگاه خودرو صادر کردیم. معاون کیفیت ایران‌خودرو بااشاره به صادرات 5هزار دستگاه خودرو از محصولات ایران‌خودرو طی سال‌جاری، گفت: 85درصد این صادرات به‌صورت SKD و بقیه به‌صورتCBU صورت گرفته است.

وی توضیح داد: صادرات ایران‌خودرو به کشورهای عراق، آذربایجان، گینه، ونزوئلا، سودان، سنگال و ترکمنستان صورت گرفته و در برنامه سال آینده نیز صادرات 30هزار دستگاه سمند، سورن، پژو206 صندوق‌دار و رانا است. وی تاکید کرد: میزان داخلی‌سازی تولیدات ایران‌خودرو بین 30 تا 95درصد خواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر