آغاز فعالیت نخستین کشتی کروز دریای خزر

۱۳۹۳/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۶۴

به گفته مالک کشتی میرزاکوچک‌خان، فعالیت این کشتی به‌عنوان تنها کشتی کروز دریای خزر از 26اسفند سال جاری از سر گرفته می‌شود.

داریوش توکلی اظهار داشت: هم‌اکنون کشتی میرزاکوچک‌خان موفق به اخذ تمام گواهینامه‌های بین‌المللی دریانوردی شده است و می‌تواند فعالیت خود را در آب‌های خزر آغاز کند.

وی از سرگیری فعالیت دوباره کشتی میرزاکوچک‌خان را نتیجه همکاری‌های صمیمانه معاونت دریایی و نیز ریاست سازمان بنادر و دریانوردی دانست.

وی تاکید کرد: همچنین برای فعالیت این کشتی مسوولان اداره بنادر و دریانوردی استان‌های گیلان و مازندران نهایت همکاری را داشته‌اند. توکلی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این کشتی در آب‌های اطراف انزلی برای گردشگران تورهای یک‌روزه برگزار می‌کند. وی اذعان داشت: گشت‌های اطراف انزلی توسط کشتی میرزا‌کوچک‌خان حداقل دو‌ساعت به‌طول خواهد انجامید.

وی همچنین از برگزاری تورهای ویژه گردشگری یک‌روزه و دو‌روزه در مسیر انزلی-آستارا و انزلی-نوشهر در ایام نوروز توسط این کشتی خبر داد. به گزارش مانا، این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی در ادامه سخنان خود به مصوبه اخیر سازمان بنادر و دریانوردی کشور مبنی بر کاهش 98درصدی هزینه‌های بندری برای شناورهای مسافری اشاره کرد و گفت: این مصوبه به ما کمک کرده است که بتوانیم نرخ پایینی برای هزینه بلیت این کشتی تفریحی در نظر بگیریم تا به این ترتیب شرایطی فراهم شود تا تمام اقشار جامعه امکان بهره‌مندی از خدمات گردشگری تنها کشتی کروز کشور را داشته باشند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر