حوالی خبر

۱۳۹۳/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۳۹

مناسب‌سازی خودروهای داخلی برای معلولان

ایسنا رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور از تشکیل کارگروهی درخصوص مناسب‌سازی خودروهای داخلی و خدمات پس از فروش آن خبر داد. ابراهیم کاظمی‌مومن‌سرایی گفت: با توجه به ضرورت حضور اقشار مختلف از جمله معلولان، جانبازان، سالمندان یا حتی افرادی که دارای معلولیت نبوده اما به دلیل مشکلات پزشکی قادر به استفاده از خودروهای عادی نیستند، باید موضوع تولید خودروهای مناسب‌سازی شده داخلی و خدمات پس از فروش آنها با جدیت پیگیری شود. وی ادامه داد: طی این جلسه ایجاد کارگروهی برای تعیین استانداردهای خودروهای مناسب‌سازی شده و خدمات پس از فروش آنها و همچنین تعیین و استخراج مفاد تفاهم‌نامه میان دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی کشور، وزارت صنعت، معدن، تجارت و شرکت‌های خودروساز، در دستورکار قرار گرفت.


تامین خودروهای خدمات‌رسان آسان شد

تسنیم با تصویب دولت، ورود شاسی‌های قابل تبدیل به خودروهای خدمات‌رسان بدون رعایت شرط نمایندگی مجاز، بلامانع شد؛ بنابر ابلاغیه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور، هیات وزیران در جلسه 15/11/1393 به پیشنهاد شماره 226512/60 مورخ 1/11/1393 وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد: ورود شاسی‌های قابل تبدیل به خودروهای خدمات‌رسان از قبیل آتش‌نشانی، آمبولانس و حمل زباله از طریق شرکت‌های دارای مجوز فعالیت صنعتی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، بدون رعایت شرط نمایندگی مجاز، بلامانع است.


مخالفت کمیسیون عمران مجلس با خرید ریل خارجی

تسنیم عضو کمیسیون عمران مجلس با یادآوری اینکه مولفه اصلی اقتصاد مقاومتی استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تولید داخلی است، گفت: واردات ریل از کشورهای دیگر به نفع اقتصاد نیست و با این روند نمی‌توان نسبت به آینده صنعت ریلی کشور خوش‌بین بود. محمد فیروزی درخصوص خرید گسترده ریل از روسیه، ترکیه و هند توسط شرکت ساخت و توسعه و سنگ‌اندازی‌ها در مقابل توسعه تولید ریل ملی، اظهار کرد: مولفه اصلی اقتصاد مقاومتی این است که بتوانیم از ظرفیت‌های تولید داخلی نهایت بهره‌برداری را داشته باشیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر