حوالی خبر

۱۳۹۳/۱۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۲۹

بهره‌برداری بزرگ‌ترین ترمینال شناور جهان در ایران

تسنیم بزرگ‌ترین ترمینال شناور نفتی جهان با ظرفیت ۲.۲میلیون بشکه، هفته آینده همزمان با سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خلیج‌فارس به بهره‌برداری می‌رسد، کشتی غول‌پیکری که برای ساخت آن ۳۰۰میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است. بزرگ‌ترین ترمینال شناور FSU جهان به‌نام خلیج‌فارس 337متر طول، 60متر عرض، 33متر ارتفاع و بیش‌از 51400تن وزن دارد. این پایانه در مجموع 21مخزن داشته که ظرفیت نهایی ذخیره‌سازی این مخازن به 2میلیون و 207هزار بشکه می‌رسد. میانگین نفت دریافتی این پایانه، 200هزار بشکه از تاسیسات اولیه تولید سروش و نوروز ازطریق 2خط لوله به طول 7کیلومتر و قطر 16اینچ است.


تولید کامیون در 2 شرکت متوقف شد

ایسنا دی امسال تولید انواع کامیون در دو شرکت ارس خودرو دیزل و کاریزان خودرو به ترتیب از 26 و 25 دستگاه در دی سال گذشته، به صفر کاهش یافته است. در این‌مدت تولید کامیون در شرکت آذهایتکس نیز با کاهش 57.9درصدی از 19دستگاه در دی سال گذشته به هشت دستگاه کاهش یافته است. دی امسال تولید انواع کامیون در ایران خودرو دیزل با کاهش 11.9درصدی از 226دستگاه در دی سال گذشته به 199دستگاه کاهش یافته است.


ورود لاینر معتبر اروپایی به بندر شهید رجایی

تسنیم مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از پهلوگیری کشتی متعلق به خط کشتیرانی مسینا ایتالیا به‌عنوان یکی از معتبرترین خطوط کشتیرانی دنیا در بندر شهید رجایی خبر داد.

ابراهیم ایدنی اظهار کرد: کشتی جولی‌تیتانیو (JOLLY TITANIO) با ظرفیت 3هزار TEU کانتینر، متعلق به خط کشتیرانی مسینا ایتالیا در ترمینال کانتینری شماره2 (اسکله شماره27) بندر شهید رجایی پهلو گرفت. وی بابیان اینکه کشتی مذکور مجموعا 646 TEUکانتینر تخلیه و

1000 TEUبارگیری دارد، افزود: این کشتی پس‌از عبور از بنادر بارسلونا، کستلون اسپانیا، جنوا و سالرنو ایتالیا به بندر شهید رجایی آمده است.

به گفته ایدنی، این تبادل مستقیم محموله‎ها بین 40تا 100دلار در هر تن هزینه تمام‌شده کالا را کاهش داده و فعالیت این خطوط کشتیرانی، زمینه توسعه عملیات صادرات، واردات، ترانزیت و ترانشیپ را فراهم می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر