حوالی خبر

۱۳۹۳/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۵۳

توافق ایران و عمان درباره حمل و نقل دریایی

ایسنا پانزدهمین نشست کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و عمان برگزار شد. مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در بازگشت از این نشست گفت: در بخش حمل و نقل، طرفین درخصوص موضوعات دریایی و بندری و هوایی به توافقاتی رسیدند و در یادداشت تفاهم پایانی کمیسیون مشترک درج شد. سیاوش رضوانی اظهارکرد: دو کشور در بخش دریایی و بندری در مورد موضوعاتی از قبیل موافقتنامه کشتیرانی تجاری و دریایی بین دو کشور، یادداشت تفاهمنامه جست‌وجو و نجات دریایی، یادداشت تفاهمنامه خواهرخواندگی بین بندرچابهار و صحار و شناسایی گواهینامه‌های دریانوردی در سفرهای نزدیک به ساحل مهم‌ترین مسایل دو کشور بود.


آغاز عملیات بهسازی ترمینال یک فرودگاه مهرآباد

ایلنا عملیات بهسازی ترمینال یک به‌دنبال انتقال پروازهای حج به فرودگاه امام(ره) در زیربنایی به مساحت 22هزارمتر مربع اجرا و برای انتقال بخشی از پروازهای داخلی آماده می‌شود. علی رستمی، مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با اعلام این خبر گفت: این فرودگاه رکورد‌دار بیشترین پرواز و بیشترین تعداد مسافر است و از این‌رو ضرورت ایجاب می‌کند از ظرفیت‌های موجود جهت خدمات بهتر به مسافران استفاده شود. وی با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین ترمینال فرودگاهی گفت: سال‌های طولانی است که ترمینال ورودی یک مهرآباد مورد استفاده قرار نمی‌گیرد اما با توجه به روند افزایش مسافران فرودگاه مهرآباد و تراکم به‌وجود آمده در ترمینال‌های 4 و6 این فرودگاه، انتقال بخشی از پروازها به ترمینال یک الزامی است.


تشکیل اتاق فکرصنعت خودرو

ایسنا دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور خواستار تشکیل اتاق فکر صنعت خودرو برای معرفی جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در ایران به شرکت‌های خارجی شد. آرش محبی‌نژاد اظهارکرد: جذابیت‌های بازار خودرو ایران درحدی است که شرکت‌های بزرگ خارجی باید مشارکت با ایران را حتی به مشارکت با شرکت‌های امریکایی ترجیح دهند اما متاسفانه این جذابیت‌ها معرفی نشده است. وی با بیان اینکه دلیل این موضوع نبود یک مرکز ملی سیاست‌گذار در حوزه صنعت خودرو کشور است، خاطرنشان کرد: در این زمینه ایجاد مرکز مطالعات استراتژیک صنعت خودرو ایران که وظیفه اداره اتاق فکر صنعت خودرو را برعهده داشته باشد، مثمر ثمر خواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر