فاینانس 207میلیون دلاری تامین تجهیزات دو بندر رجایی و چابهار

۱۳۹۳/۱۰/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۳۱

مدیر‌کل تامین تجهیزات سازمان بنادر از اختصاص 100میلیارد تومان برای تجهیزات بنادر شمالی‌ کشور خبر داد و گفت: 207میلیون دلار برای تهیه تجهیزات بندر شهید رجایی و 50میلیون یورو برای تامین تجهیزات بندر چابهار از محل فاینانس تامین می‌شود. عبدالکریم رزازان درباره تامین تجهیزات برای بنادر تجاری کشور، اظهار داشت: در فاز دوم بندر شهید رجایی اقدامات اساسی انجام شده است تا بتوانیم از محل منابع غیرسازمانی، این پروژه تکمیل شود.

وی ادامه داد: فرآیند کار در این پروژه اجرایی شده است تا به‌زودی بتوان از خطوط اعتباری موجود استفاده کرد و پروژه را به اتمام رساند. مدیر‌کل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر بیان کرد: 207میلیون دلار برای تهیه تجهیزات بندر شهید رجایی و 50میلیون یورو برای تامین تجهیزات بندر چابهار لازم است که از محل فاینانس تامین شود. به گزارش فارس، رزازان در مورد یال شرقی بندر شهید رجایی بیان کرد: این پروژه ازنظر سازه زیربنایی به اتمام رسیده است و منتظر تامین تجهیزات هستیم تا با وارد شدن آنها عملاٌ در بخش کانتینری به ظرفیت 6میلیون TEUدست یابیم، در این‌باره تجهیزات بندری نسل ششم باید وارد شوند که بسیار پیشرفته و کامل هستند.

وی اظهار داشت: در فاز 3 بندر شهید رجایی سرمایه‌گذاران استقبال کردند که برنامه داریم در آینده نزدیک فراخوان جذب فاینانس خارجی آن را اعلام و اسناد و مدارک آن را به‌زودی تهیه کنیم. مدیر‌کل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر درباره تامین تجهیزات در بنادر شمالی کشور اظهار داشت: در بنادر انزلی، امیرآباد و بندر نوشهر از منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی برای تامین تجهیزات سرمایه‌گذاری شده است که امیدواریم تا سال آینده نیاز تجهیزاتی این بنادر ‌تامین شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر