خروج بازار خودرو از انحصار غول‌های جاده مخصوص

۱۳۹۳/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۱۷

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی بر ارتقای کیفیت لوزام یدکی خودرو تاکید کرد و گفت: باتوجه به انحصاری بودن بازار خودرو، خودروسازان به بحث ارتقای کیفیت محصولات توجه چندانی ندارند.

بهروز نعمتی، در ارتباط با پیشنهاد وزیر صنعت، معدن و تجارت جهت دعوت از شرکت‌های خودروساز خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران، گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت باید به اظهاراتی که می‌کند جامه عمل بپوشاند چراکه به هرحال وی به‌عنوان استخوان خرد کرده صنعت شناخته می‌شود و می‌تواند صنعت خودرو را ارتقا بخشد.

به‌گزارش خانه ملت، نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در رابطه با کاهش کیفیت قطعات یدکی خودرو نیز بیان کرد: ما معتقدیم که خودروسازان توجه چندانی به کیفیت ندارند و ما نیز این موضوع را بارها در حضور وزیر صنعت و خودروسازان مطرح کرده‌ایم و گویا از سوی مدیران صنعت خودرو و مسوولان دولتی گوش شنوایی وجود ندارد

وی ادامه داد: حتی مساله کاهش کیفیت قطعات یدکی خودرو در بحث تحقیق و تفحص هم مطرح شد و در مجموع، باتوجه به انحصاری بودن بازار، خودروسازان به بحث ارتقای کیفیت محصولات توجه چندانی ندارند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: البته برخی از این قطعات بی‌کیفیت، وارداتی هستند و در کل باید به فکر استفاده از قطعات یدکی با کیفیت در خودرو‌ها باشیم، در غیر این‌صورت نارضایتی از کیفیت خودرو افزایش می‌یابد.

این نماینده مجلس نهم در رابطه با اینکه 93درصد بازار خودرو، در اختیار دو خودروساز مطرح کشور است نیز بیان کرد: به هرحال این موضوع اکنون وجود داشته و باید به فکر انحصارشکنی باشیم. نماینده اسدآباد در مجلس گفت: ما تاکنون چند راهکار برای شکستن انحصار پیشنهاد کرده‌ایم و امیدواریم که شاهد انحصارشکنی در این بازار باشیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر