اولویت معماری راه در ساخت زیربناهای حمل‌ونقل

۱۳۹۳/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۱۶

علاوه بر ویژگی‌های فنی، جاذبه‌های معماری مسیر یا همان منظر راه نیز باید در ساخت انواع راه‌ها مورد توجه قرار گیرد که این مساله در ساخت آزادراه حرم تا حرم و حتی پس از افتتاح نیز، در این مسیر لحاظ خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: علاوه بر ویژگی‌های فنی، جاذبه‌های معماری مسیر یا همان منظر راه نیز باید در ساخت انواع راه‌ها مورد توجه قرار گیرد که این مساله در ساخت آزادراه حرم تا حرم و حتی پس از افتتاح این مسیر نیز در این مسیر لحاظ خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، علی نورزاد در بازید از آزادراه حرم تا حرم، افزود: رویکرد وزارت راه‌وشهرسازی بر مدار مسوولیت اجتماعی در توسعه زیرساخت‌ها متمرکز است و درهمین راستا درنظر گرفتن موضوعات فرهنگی و اجتماعی اعم از محلی و ملی در ساخت راه‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی بحث منظر یا معماری راه را درهمین راستا مهم ارزیابی کرد و گفت: توجه به منظر راه به معنای رعایت ویژگی‌های خاص معماری، فرهنگی و زیست‌محیطی هر منطقه در ساخت انواع راه‌هاست.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی تاکید کرد: از این پس در آزادراه حرم تا حرم منظر راه در ساخت تونل‌ها، پل‌ها، پمپ بنزین‌ها، مجتمع‌های گردشگری، گاردریل‌ها، تقاطع‌ها، خط‌کشی‌ها و روشنایی‌ها مدنظر قرار گیرند.

وی ادامه داد: توجه به معماری ایرانی و اسلامی با درنظر گرفتن ویژگی‌های محیطی و جغرافیایی و فرهنگی هرمنطقه علاوه بر افزودن بر جاذبه‌های راه، سبب تطابق راه‌های هر منطقه با شرایط آن و شناسنامه‌دار شدن راه‌ها به لحاظ معماری و تمایز آنها از یکدیگر می‌شود. نورزاد یادآور شد: در پروژه حرم تا حرم بافت کویری و وجود کاروانسراها و به‌کارگیری شاخص‌های آن می‌تواند در مجتمع‌های خدماتی و رفاهی ملاک عمل قرار گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر