راه‌های کشور 200 هزار‌میلیارد تومان ارزش دارند

۱۳۹۳/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۶۹

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی، ارزش راه‌های کشور را 200هزار‌میلیارد تومان خواند و گفت: راه‌ها سرمایه‌های ملی کشور هستند و باید از آنها به‌خوبی نگهداری کرد. سیدسعید سیدعلایی روز گذشته در دیدار با استاندار قزوین، نگهداری و مراقبت از راه‌ها را یک اقدام ضروری و با اهمیت خواند و افزود: اگر در حوزه نگهداری راه‌ها غیرفعال باشیم، راه‌های موجود کشور ظرف پنج‌سال از بین می‌روند.

وی در ادامه به فعالیت‌های وزارت راه‌وشهرسازی در حوزه راهداری اشاره کرد و گفت: امسال یک‌هزار و 413 تیم راهداری در سطح جاده‌های کشور مشغول به فعالیت و ارایه خدمات هستند. این مسوول با اشاره به افزایش به‌کارگیری راهداران در سطح راه‌های کشور طی سال جاری نسبت به پارسال، گفت: تعداد راهداران از 12هزار به 15هزار نفر افزایش یافته است. معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به وجود 603 نقطه حادثه‌خیز در راه‌های کشور، گفت: با موافقت دولت 200‌میلیارد تومان برای تقویت راهداری کشور به وزارت راه‌وشهرسازی اختصاص می‌یابد. سیدعلایی همچنین با اشاره به حجم بالای فعالیت‌ها و خدمات در وزارت راه‌وشهرسازی، اظهار کرد: این وزارتخانه با داشتن 14سازمان و زیرمجموعه از بزرگ‌ترین وزارتخانه‌های کشور به‌شمار می‌رود و خدمات آن نقش مهمی در توسعه کشور و ارتقای رفاه حال مردم دارد. وی در پایان از راه‌وشهرسازی به‌عنوان دو مقوله مهم که به رشد و توسعه کشور ارتباط زیادی دارند، یاد کرد و گفت: امیدواریم با همراهی و تعامل مدیران اجرایی در حوزه‌های مختلف، در انجام ماموریت‌های خود و ارایه خدمات به مردم موفق باشیم.

استاندار قزوین نیز در این دیدار بر تقویت فرهنگ آموزش در حوزه راهداری تاکید کرد و گفت: بدون توجه به آموزش و فرهنگ‌سازی نمی‌توانیم از هیچ مجموعه و زیرساختی ازجمله راه‌ها به‌خوبی مراقبت و آنها را حفظ کنیم. به‌گزارش ایرنا، مرتضی روزبه از راه‌وشهرسازی به‌عنوان دو حوزه بسیار مهم یاد کرد و گفت: مدیریت مناسب در این حوزه نیازمند داشتن تعامل و ارتباط قوی با سایر حوزه‌های اجرایی است. وی کارهای اجرایی را چندضلعی خواند و گفت: هیچ فعالیتی را نمی‌توان یافت که از ابتدا تا انتها مربوط به یک حوزه یا دستگاه خاص باشد بنابراین هر مدیری که از تعامل مناسبی با سایر حوزه‌های اجرایی برخوردار باشد، در پیشبرد اهداف خود موفق‌تر خواهد بود. وی در ادامه با اشاره به حل مشکل زمین‌های اوقافی شهر الوند شهرستان البرز قزوین با همکاری و تعامل مدیران اجرایی، گفت: اگر روحیه تعامل و همکاری در بین مدیران اجرایی وجود نداشت، شاهد حل این مشکل نبودیم کمااینکه در برخی نقاط این استان همچنان مشکل زمین‌های وقفی به‌خاطر کمبود این روحیه در مدیران وجود دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر