وال‌استریت ضرر کرد و توکیو سود

۱۳۹۳/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۹۵۰


جهان شاخص‌های سهام در امریکا نخستین روز هفته را با ضرر گسترده آغاز کردند به این دلیل که شاخص استاندارد ‌اند پورز از کاهش شدید قیمت نفت، متضرر شد.

به گزارش رویترز، آغاز ماه دسامبر به این معناست که برای مدت یک ماه از معاملات سنگین خبری نیست و فعالیت‌های تولیدی کاهش خواهند یافت، بنابراین بازار سهام باوجود رونق خرده‌فروشی روزهای آخر سال را در نبود آمارهای صنعتی در اقتصاد با احتیاط رفتار می‌کند. مردم امریکا با اینکه از حراج روز شکرگزاری استقبال کردند اما آمار و ارقام حکایت از این دارد که مردم به‌طور کلی 6درصد کمتر از سال گذشته خرید کردند.

روز دوشنبه گزارش رشد بخش صنعت امریکا در ماه نوامبر حاکی از این بود که رشد این بخش برای سومین ماه متوالی کند بود، این خبر همراه با خبر تنزل قیمت نفت باعث نگرانی سرمایه‌گذاران و فعالان بازار و نیز تنزل شاخص‌ها شد. کارشناسان می‌گویند باید به فعالان بازار حق داد، چون رشد اقتصادی خارج از ایالات متحده کند است، اقتصاد ژاپن و منطقه یورو دوران رکودش را تجربه می‌کند و اقتصاد چین نیز وضع خوبی ندارد. در چنین شرایطی وقتی وال استریت انگیزه‌یی در خود امریکا نیز پیدا نکند، سرمایه‌گذاران میل خود را برای معامله ازدست می‌دهند. به این ترتیب، شاخص میانگین سهام صنعتی داوجونز 51واحد ازدست داد و با 29صدم درصد تنزل در جدول، به واحد 17776.9 رسید. استاندارد‌اند پورز، با ازدست دادن 14واحد 68صدم درصد ازدست داد و به واحد 2053.44 رسید و شاخص سهام تکنولوژی نزدک 64واحد ازدست داد و 1.34درصد در جدول تنزل کرد و به واحد 4727.35 رسید. شرکت‌های انرژی از بزرگ‌ترین بازندگان بازار در روز دوشنبه بودند. اما در توکیو که سرمایه‌گذاران انگیزه کافی داشتند، شاخص نیکی بهترین روز خود را در 7سال اخیر سپری کرد. در بازار توکیو این خبر منتشر شده بود که بانک ژاپن در حال خرید سهام است. به این ترتیب نیکی چهاردهم درصد ترقی کرد تا به واحد 17663.22 رسید. شاخص سهام توپیکس نیز همین اندازه در روز سه‌شنبه به‌دست آورد. در توکیو صادرکنندگان مهم‌ترین برندگان بازار بودند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر