سرمایه‌گذاری کمیسیون اروپا برای شتاب رشد حوزه یورو

۱۳۹۳/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۵۱۱

جهان کمیسیون اروپا به ریاست ژان کلود یونکر جزییات طرح سرمایه‌گذاری وسیع خود برای شتاب‌بخشیدن به روند رشد اقتصادی در حوزه پولی یورو را معرفی خواهد کرد.

به گزارش یورونیوز، رقمی که برای این منظور اختصاص داده‌شده ۲۱میلیارد یورو است. ارزیابی‌های کمیسیون اروپا حکایت از آن دارد که این میزان از سرمایه‌گذاری در پنج‌سال آینده ۱۵برابر شود و به جذب سرمایه‌گذاری خصوصا در بخش خصوصی معادل ۳۱۵میلیارد یورو منجر شود.

این میزان سرمایه‌گذاری از محل بودجه کمیسیون اروپا و بانک اروپایی سرمایه‌گذاری تامین می‌شود و مربوط به بخش‌های زیربنایی، تکنولوژی نوین و تحقیقات خواهد شد. عدم وجود چشم‌انداز روشن اقتصادی در حوزه پولی یورو موجب شده سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این منطقه تردید داشته باشند. بدین‌ترتیب نسبت به جذب سرمایه تا رقم ۳۱۵میلیارد یورو شک و تردید وجود دارد. سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی اروپا (OECD) در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده که منطقه یورو همچنان با خطر رکود و افزایش خطر کاهش قیمت‌ها دست‌به‌گریبان خواهد بود. به گزارش رویترز، سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی اروپا همچنین از بانک مرکزی اروپا خواسته تا تلاش بیشتری برای مقابل با رکود اقتصادی در قاره سبز داشته باشد چرا که این منطقه ممکن است در دام رکود مداوم گرفتار‌ آید. این سازمان با اعلام اینکه بزرگ‌ترین نگرانی این مرکز تحقیقاتی در‌حال‌حاضر شرایط اقتصادی منطقه یورو است، اعلام کرده رشد اقتصادی ایالات متحده امریکا و انگلیس قدرتمندتر از منطقه یورو و ژاپن خواهد بود. رشد اقتصادی امریکا و ژاپن همچنین از برخی از کشورهای عضو بریکس ازجمله هند، اندونزی و آفریقای‌جنوبی نیز که در پی احیای اقتصادی هستند نیز بیشتر خواهد بود. این سازمان همچنین در چشم‌انداز دوسالانه اقتصادی خود اعلام کرده که اقتصاد روسیه نیز سال آینده با رکود مواجه شده و رشد اقتصادی چین نیز کُند خواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر