بنگاه‌ها

۱۳۹۳/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۶۳۳

افزایش سود سهام ویرجین

شرکت هواپیمایی ریچارد برانسون موسوم به «ویرجین امریکا» در نخستین روز از ارایه سهام در «نزدک» بورس نیویورک فراتر از پیش‌بینی‌ها ظاهر شد و سهام آن با 30‌درصد افزایش مبادله شد.

به گزارش بی‌بی‌سی، ویرجین امریکا توانست 3/13میلیون سهام خود را که به قیمت اولیه 23دلار عرضه شده بود به‌قیمت 307دلار برای هر سهم به فروش برساند. این شرکت از سال تاسیس به‌دلایل حقوقی در چند دوره ضرردهی بالایی داشت ولی به‌مرور زمان توانست با حل دعوی حقوقی و سرویس‌دهی بهتر به مسافران خود را به سوددهی نزدیک کند. طبق گزارش منتشرشده در سال2013 این شرکت از سرمایه کلی 42/1میلیارد دلاری توانست سود 2/10میلیون‌دلار به‌دست آورد.

برانسون که در سال2004 این شرکت را راه‌اندازی کرده بود، اما طبق قوانین ایالات متحده که افراد غیرامریکایی نمی‌توانند مالکیت بیش از ۲۵‌درصد از خطوط هواپیمایی این کشور را در اختیار داشته باشند، با مشکل حقوقی مواجه شد و درنهایت، نخستین پرواز این شرکت در اگوست۲۰۰۷ انجام گرفت.


«علی‌بابا» در انتظار ثبت رکورد جدید

سخنگوی غول تجارت الکترونیک چین که در هفته اول عرضه در بورس نیویورک رکورد مبادلات در معاملات مربوط به اوراق قرضه در امریکا را شکست اعلام کرد پیشنهاد مبادله بر پایه دلار در این سایت را دنبال می‌کند. به گزارش وال‌استریت‌ژورنال، از موسسه‌های اقتصادی مورگان‌استنلی، سیتی‌گروپ، دویچه‌بانک و جی‌پی‌مورگان را برای مدیریت فروش کمک می‌گیرند. علی‌بابا با فروش هشت‌میلیارد دلار اوراق قرضه در دو‌ماه رکورد دست‌نیافتنی برای خود ثبت کرده و با ثبت فروش 9میلیارد دلاری کالا ازطریق سایت در یک روز توانست یک‌بار دیگر پیشتازی خود را به اثبات برساند. پیش‌بینی می‌شود با عملیاتی‌شدن پیشنهاد علی‌بابا برای مبادله در این سایت بر پایه دلار موفقیت این گروه تجاری افزایش چشمگیری داشته باشد.


اتهام استارباکس در مورد فرار مالیاتی

ناظران مالیاتی اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کردند که احتمال دارد تعامل مالیاتی بین شرکت بین‌المللی استارباکس با دولت هلند غیرقانونی باشد.

به گزارش دویچه‌وله، وضعیت مالیاتی شرکت استارباکس که مالک بزرگ‌ترین کافی‌شاپ‌های زنجیره‌یی در جهان است، از پنج‌ماه قبل تحت بررسی گسترده کمیسیون اروپا قرار گرفته است.

ناظران مالیاتی این کمیسیون اکنون سرگرم تحقیق در این زمینه‌اند که دولت هلند چگونه اجازه داده استارباکس از سال۲۰۱۱ تاکنون مالیات بر درآمد کمتر از معیارهای قانونی بپردازد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر