دبیرکل سازمان ملل خواستار بسیج گسترده علیه ابولا شد

۱۳۹۳/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۶۳۱

جهان بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، در سخنرانی‌ برای افتتاحیه نشست گروه ۲۰ در استرالیا، خواستار بسیج گسترده تمام نیروهای لازم برای مبارزه با بیماری مرگبار ابولا شد. گفته‌های دبیرکل سازمان ملل در ۲۴ آبان در حالی بیان می‌شود که سازمان بهداشت جهانی دو روز پیش از این اعلام کرده بود شمار قربانیان از مرز پنج‌هزار نفر گذشته است.

به گزارش رویترز، به گفته سازمان بهداشت جهانی ۱۳نفر نیز در دیگر نقاط جهان (خارج از قاره آفریقا) جان خود را از دست داده‌اند. دبیرکل سازمان ملل خطاب به سران ۲۰ قدرت بزرگ اقتصادی جهان گفته است: «باید کمک‌رسانی عظیمی انجام دهیم.»

بان‌کی‌مون خواسته تا برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری، پول، ترابری لازم و کمک‌های مورد نیاز بیماران، در اختیار سازمان‌هایی که مشغول مبارزه با آن هستند، گذاشته شود. به گفته بان همه بیمارانی که دچار ابولا شده‌اند باید درمان لازم را دریافت کنند. ابولا هنوز به‌طور رسمی دارو و درمان مشخصی ندارد، اما داروهای گوناگونی در مرحله آزمایشی قرار دارند که بنا بر گزارش‌ها روی برخی بیماران موثر بوده‌اند. پزشکان بدون مرز نیز به‌تازگی اعلام کرده‌اند که از ماه آینده آزمایش داروهای کلینیکی جدید را برای مداوای بیماران در لیبریا و گینه آغاز خواهند کرد. ابولا به‌ویژه در لیبریا، گینه و سیرالئون شیوع وسیعی پیدا کرده است. در حالی که این بیماری در غرب آفریقا جان دستکم نیمی از بیماران را گرفته است، در ایالات متحده، به‌جز یک شهروند لیبریا، ۹نفر از مابقی مبتلایان درمان شده‌اند. دبیرکل سازمان ملل علاوه بر کمک‌های لازم برای بیماران خواستار آن شده که خدمات لازم برای تامین ثبات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نیز به کشورهای اصلی مرکز شیوع بیماری ارایه شود. به گفته بان کی‌مون، آنها باید مطمئن باشند که وقتی ابولا به پایان رسید، بار دیگر به سراغشان نخواهد آمد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر