از منطقه

۱۳۹۶/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۹۵۹

تیراندازی در عربستان با 4 کشته

پلیس عربستان از کشته شدن 4 نفر در پی ناآرامی در شهر العوامیه خبر داده است. هنوز علت ناآرامی در این شهر عمدتا شیعه‌نشین در استان قطیف مشخص نیست. مقامات سعودی گفته‌اند، افرادی مسلح به یک محل ساختمان‌سازی حمله کرده و به روی کارگران آتش گشودند. گفته شده که تیراندازی با دخالت پلیس شدت گرفت. العوامیه با 30هزار جمعیت در شرق عربستان در سال‌های اخیر بارها محل عملیات نیروهای امنیتی و درگیری مسلحانه بوده است.


ترکیه مدارک جدیدی از گولن به امریکا تحویل داد

وزیر دادگستری ترکیه که پیش از اردوغان به امریکا سفر کرده است، «مدارک جدیدی» درباره فتح‌الله گولن به دولت واشنگتن داده است. به گزارش دیلی صباح فتح‌الله گولن، روحانی ترک‌تبار ساکن امریکاست که به طراحی کودتای ناکام جولای گذشته در ترکیه متهم است؛ گرچه او تمامی اتهامات را بی‌اساس می‌داند اما دولت ترکیه مدعی است، مدارکی دال بر همدستی او در این توطئه دارد و خواستار استرداد او از امریکا شده است. مدارک جدیدی که بکیر بوزداغ، وزیر دادگستری ترکیه به امریکا داده نشان می‌دهد، گولن تدارکاتی برای سفر به برزیل یا آرژانتین در نظر گرفته است. این نشریه ترکیه مدعی است که مدارک جدید، جزییاتی از تلاش حزب گولن برای تاسیس نهادی در برزیل یا آرژانتین را فاش می‌کند.


دعوت ملک سلمان از رییس‌جمهوری مصر

رییس‌جمهوری مصر دعوتنامه‌یی را از پادشاه عربستان جهت حضور در نشست چند روز آینده سران عرب و امریکا در ریاض دریافت کرد. در بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری مصر آمده است، عبدالفتاح سیسی، رییس‌جمهوری این کشور دعوتنامه‌یی از ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان برای حضور در نشست سران کشورهای عربی و اسلامی و کشور امریکا که هفته آینده در ریاض برگزار می‌شود، دریافت کرده است. سیسی از ملک سلمان به خاطر این دعوتنامه تشکر کرد. دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا هم هفته آینده در نخستین سفر خارجی خود به عربستان می‌رود و در این نشست حضور خواهد یافت.


حمله ترکیه به مواضع «پ‌. ک. ‌ک»

جنگنده‌های ترکیه بار دیگر به مواضع گروه پ‌ک‌ک در مناطق زاپ، سینات و هفتانین در شمال عراق حمله کردند. خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که در جریان این عملیات 10نفر از اعضای گروه پ‌ک‌ک کشته شدند. این رسانه همچنین از انهدام 3مقر تسلیحاتی و 4مخفیگاه اعضای این گروه در جریان این حملات خبر داد. گروه پ‌ک‌ک که عمدتا در مناطق کوهستانی شمال عراق و در جنوب ترکیه مستقر است، هفته گذشته علیه ترکیه و اقلیم کردستان عراق جنگ تمام عیار اعلام کرد. دولت ترکیه نیز از زمستان گذشته نبردی سخت را علیه پ‌ک‌ک آغاز کرده و عملیات وسیعی را علیه مواضع کوهستانی این تشکیلات انجام داده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر