از منطقه

۱۳۹۵/۱۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۸۵۲

کشف ۵۰۰ جسد در گورهای جمعی نزدیک موصل

یک مقام بلندپایه ارتش عراق با اعلام اینکه فروپاشی داعش در موصل نزدیک است، گفته در حوالی زندان معروف «بدوش» در موصل، گورهای دست جمعی یافته شده که حدود ۵۰۰ جسد در آنها دفن شده است. همزمان با آزادسازی شهر، شهروندان بیشتری از آن می‌گریزند. به گزارش یورونیوز، تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر در جریان نبرد موصل آواره شده‌اند و شمار بیشتری نیز با شدت یافتن درگیری‌ها این منطقه را ترک می‌کنند. کمک‌هایی که به آوارگان می‌رسد، کافی نیست و بسیاری در گرسنگی و شرایط سخت به سر می‌برند. شهر باستانی موصل آخرین دژ داعش در خاک عراق است که به نظر می‌رسد آنها در حال از دست دادن آن هستند. بسیاری از رهبران داعش پیش‌تر این شهر را ترک کرده‌اند تا در جاهای دیگر به نبرد ادامه دهند. نیروهای عراقی در راستای عملیات خود برای بازپس‌گیری غرب موصل، به پیشروی در بخش قدیمی شهر ادامه می‌دهند. آنها اکنون به چند صد متری مسجدی رسیده‌اند که البغدادی در آن خطبه مشهور خود را خواند.


رشد 2 درصدی اقتصاد افغانستان در ۱۳۹۵

مسوولان وزارت اقتصاد افغانستان می‌گویند که به دلیل افزایش درآمدهای داخلی، صادرات، سرمایه‌گذاری و دسترسی افغانستان به بندرهای مختلف تجارتی، اقتصاد کشور در سال ۱۳۹۵ حدود 2درصد رشد داشته است. به گزارش روزنامه اقتصادی ودصم افغانستان، در سال جاری سرمایه‌گذاری خصوصی در افغانستان به 1.5 میلیارد دلار می‌رسد که تنها ۸۰۰ میلیون آن در بخش انرژی سرمایه‌گذاری شده است. در همین حال سخنگوی وزارت تجارت و صنایع افغانستان گفته، رهایی افغانستان از وابستگی به پاکستان سبب شده صادرات این کشور در سال جاری به ۳۰ درصد افزایش یابد.


تشدید سیاست‌های ریاضتی در عربستان

منابع عربستانی اعلام کردند که به دلیل فروپاشی اقتصاد این کشور، دولت ریاض قصد دارد سیاست‌های ریاضتی جدیدی را علیه شهروندانش راه بیندازد. ازجمله اقدامات ریاضتی جدید؛ مالیت‌های جدید و افزایش قیمت‌ کالاها از اواخر سال 2017 است. به گزارش رأی الیوم، دولت عربستان قصد دارد از سپرده‌های مالی اتباع خارجی در سال 2017 هم مالیات کم کند. گفته شده، در 3ماه دوم سال 2017 قیمت نوشابه تا 50 درصد و قیمت نوشیدنی‌های انرژی‌زا حدود 100 درصد افزایش خواهد داشت. اما در 3ماهه سوم سال 2017 قیمت آب افزایش خواهد داشت. قیمت بنزین و گازوئیل نیز حدود 30 درصد افزایش خواهند داشت. قیمت برق نیز با افزایش مواجه خواهد بود. 3ماهه اول سال 2018 نیز قیمت کالاهای لوکس 5درصد افزایش خواهد داشت. همچنین تحمیل مالیات بر دستمزدها و درآمد در سال 2020 مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر