اصلی‌ترین حزب مخالف ژاپن خواستار برکناری وزیر دفاع شد

۱۳۹۵/۱۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۸۱۳

گروه جهان|

حزب دموکرات ژاپن از احزاب اصلی مخالف دولت، خواستار برکناری «تومومی اینادا» وزیر دفاع این کشور به‌دلیل کم‌خطر نشان دادن بحران سودان جنوبی از مقامش شد. شماری از نیروهای ژاپنی در ترکیب واحدهای نظامی و مهندسی چند هفته قبل راهی سودان جنوبی شدند و این در شرایطی است که بسیاری از مردم و احزاب در ژاپن به‌دلیل خطرناک بودن وضعیت سودان جنوبی مخالف اعزام نیروها به آن کشور هستند.

حالا نمایندگان حزب مخالف در مجلس این کشور نیز گفته‌اند که دولت واقعیات مربوط به جنگ و نبردهای خونین در سودان جنوبی را نمی‌گوید. روزنامه «ژاپن تایمز» نوشته که «تومومی اینادا» وزیر دفاع این کشور، یک بازی نادرست را شروع کرده است و می‌کوشد تا خطر موجود در سودان جنوبی را برای نیروهای نظامی و مهندسی ژاپن کمرنگ نشان دهد. مخالفان دولت ژاپن می‌گویند، نیروهای نظامی ژاپن تحت چارچوب ماموریت حفاظت از سازمان ملل ممکن است در برخی درگیری‌ها حضور یابند و برای همین باید آنها را از این مناطق دور کرد.

این در شرایطی است که به گفته آنها نیروهای نظامی و تدافعی ژاپن طبق قانون اساسی فقط می‌توانند در ماموریت‌های حفاظت از صلحی شرکت کنند که در مناطق آتش‌بس و بدون درگیری باشد. دولت شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن طرحی را به تصویب مجلس این کشور رسانده که براساس آن نظامیان بتوانند برای نخستین‌بار پس از جنگ جهانی دوم در عملیات فرامرزی شرکت کنند اما هنوز اصلاحات لازم در قانون اساسی انجام نشده است. با وجود این، وزیر دفاع ژاپن از برنامه‌های خود در سودان جنوبی دفاع کرد و گفت در مناطقی که هم‌اکنون ژاپنی‌ها در آن مستقر شده‌اند درگیری گزارش نشده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر