از منطقه

۱۳۹۵/۱۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۶۵۱

انفجار کابل با 68 کشته و زخمی

یک مقام دولت افغانستان اعلام کرد که در انفجار انتحاری نزدیک ساختمان دیوان عالی این کشور در کابل 20 نفر کشته و 48 نفر دیگر زخمی شدند. به گفته مقامات حوزه نهم پلیس کابل، یک مهاجم انتحاری روز سه‌شنبه و زمانی که معمولا کارمندان دادگاه عالی افغانستان تعطیل می‌شوندف جلیقه انفجاری خود را مقابل این دادگاه منفجر کرد. منابع بیمارستانی به رسانه‌ها گفته‌اند که تاکنون 22 نفر از زخمی‌های این حمله به بیمارستان‌های گوناگون در کابل انتقال یافته‌اند. هنوز هیچ فرد یا گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است؛ اما حملات تروریستی اینچنینی در افغانستان عموما توسط شبه‌نظامیان طالبان صورت می‌گیرد. این گروه پیش‌تر هم به ساختمان دادگاه عالی شهر کابل و کارمندانش حمله کرده‌ بودند.


عراق مخفیگاه البغدادی را لو نمی‌دهد

نیروهای امنیتی عراق مخفیگاه ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش را شناسایی کرده‌اند، اما از افشا و لو دادن آن خودداری می‌کنند. به گزارش ایرنا، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق سه‌شنبه به تلویزیون فرانس 24 گفت که نیروهای عراق مخفیگاه البغدادی را شناسایی کرده‌اند. گرچه العبادی از ارائه توضیحات بیشتر خودداری کرده اما شواهد حاکی از آن است که مکان اختفای البغدادی در منطقه بین البعاج و الحضر در نزدیکی مرزهای سوریه است. گفته شده، البغدادی در جریان یک حمله هوایی در نزدیکی البعاج زخمی شده است. رسانه‌های خبری گزارش داده‌اند که داعش در اقدامی تروریستی مخزن اصلی آب شهر موصل را منفجر کرده است.


«آرامکو» دست به‌ دامان بورس سنگاپور شد

شرکت نفتی آرامکو عربستان، رایزنی‌ها برای حضور در فهرست بازار بورس سنگاپور را آغاز کرده است. به گزارش استار مالزی، در صورتی که فروش بیش از 5درصد از سهام آرامکو در بازار بورس سنگاپور نهایی شود، این فهرست برنامه‌ریزی شده برای سال آینده پیش‌بینی می‌شود که بزرگ‌ترین عرضه اولیه سهام (IPO) در جهان باشد. وزیر انرژی عربستان سعودی هفته گذشته اعلام کرده بود که این شرکت در تلاش برای ارزیابی قرار گرفتن این شرکت در بیش از یک بازار بورس است. بورس سنگاپور، شرکت مادر تخصصی خدمات مالی سنگاپور است که از سال 1999 فعالیت خود را آغاز کرده و در زمینه مبادلات اوراق قرضه، اوراق بهادار، برگه سهام و همچنین مدیریت بازار بورس فعالیت می‌کند.


سیاست‌های مهاجرتی جدید پاکستان

براساس تصمیم هیات دولت پاکستان به ریاست نواز شریف، نخست‌وزیر این کشور هرگونه ورود اتباع افغانستان به پاکستان بدون روادید معتبر را ممنوع کرد. به گزارش ایرنا، تصمیم دولت پاکستان، دستگاه‌های مختلف این کشور را ملزم می‌کند تا قوانین مربوط به مهاجران افغان را به‌ویژه در مناطق مرزی دو کشور با جدیت بیشتری نسبت به گذشته اجرا کنند و به هیچ‌وجه به شهروندان افغان فاقد روادید معتبر، اجازه ورود به خاک پاکستان را ندهند. براساس تصمیم هیات دولت پاکستان، آن دسته از مهاجران افغان که دارای مدارک معتبر مهاجرت هستند و نام آنها در فهرست مهاجران قانونی ثبت شده، تا پایان سال جاری میلادی فرصت دارند خاک پاکستان را ترک کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر