از منطقه

۱۳۹۵/۱۱/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۹۲۹

طالبان والی‌های خودخوانده‌اش را تغییر داد

طالبان دنبال مستحکم کردن قدرت و نفوذش بر شبه‌نظامیان، والی‌های خودخوانده‌اش را در ۱۶ ولایت از ۳۴ ولایت این کشور تغییر داده است. به گزارش رویترز، ملا هیبت‌الله آخوندزاده، ماه مه سال گذشته پس از آنکه ملا اختر منصور، رهبر پیشین طالبان در حمله موشکی یک پهپاد امریکایی در جنوب غرب پاکستان کشته شد، رهبری این گروه را بر عهده گرفت. طالبان افغانستان که به دلیل اختلافات داخلی و حضور گروه رقیبی همچون داعش ضعیف شده، سعی دارد با انتصاب‌های جدید رهبری آخوندزاده را تقویت کند با این حال تغییری در رهبری ولایت هلمند به وجود نیامده است.


دستگیری 2 نماینده

دیگر پارلمان ترکیه

پلیس ترکیه 2 نماینده مجلس این کشور از حزب مخالف دموکراتیک خلق‌ها (ه.د.پ) را که از سوی دولت آنکارا به عنوان شاخه سیاسی پ.ک.ک معرفی و متهم شده است، دستگیر کرد. به گزارش تارنمای خبری اودا. تی. وی، مارال بشتاش نماینده مردم آدانا و خانم هدا کایا نماینده مردم استانبول به حکم دادستانی دستگیر شدند. 10 نفر از رهبران و نمایندگان شاخص این حزب افزون بر دو ماه است که زندانی هستند. پارلمان بهار گذشته مصونیت سیاسی نمایندگان را لغو کرد. به دنبال کودتای نافرجام و اعلام حالت فوق‌العاده در ترکیه، دولت علاوه بر اقدام گسترده علیه عوامل گولن با استفاده از اختیارات خود از قانون حالت فوق‌العاده و در قالب مبارزه با تروریسم، عملیات گسترده‌یی را علیه پ.ک.ک و به ادعای آن عوامل، حامیان و شاخه‌های سیاسی پ.ک.ک شروع کرده است.


بازجویی از وزیر مهاجرت عراق به اتهام فساد

روزنامه الحیات به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که محمد جاسم الجاف، وزیر مهاجرت عراق به‌زودی به اتهام دست داشتن در پرونده‌های فساد 2میلیارد دلاری مورد بازجویی قرار خواهد گرفت. دولت عراق این پول را برای امدادرسانی و پناهندگی به آوارگان اختصاص داده بود. این مبالغ هنگفت مساوی بودجه استان المثنی است که تعداد ساکنانش بیش از یک میلیون نفر است. همچنین این مبلغ برابر با بودجه هفت سال استان ذی‌قار است که ساکنانش بیش از 2میلیون و 600 هزار نفر است.


7 سال زندان برای نویسنده معترض عربستانی

مرکز حقوق بشر خیلج‌فارس اعلام کرد که دادگاهی عربستانی نذیر الماجد، نویسنده عربستانی را به اتهام شرکت در تظاهرات به هفت سال زندان محکوم کرد. این حکم علیه نذیر ماجد، نویسنده ۴۰ساله عربستانی صادر شده که هفته گذشته دادگاه ویژه کیفری او را به مدت هفت سال دیگر بعد از پایان مدت محکومیتش ممنوع‌السفر کرد. مقام‌های عربستانی نذیر ماجد را متهم به عدم اطاعت از ولی امر، مشارکت در تظاهرات، نوشتن مقاله‌هایی در ۲۰۰۷ و نیز برقراری ارتباط با خبرنگاران خارجی متهم کردند. این نویسنده به تنهایی در دادگاه حاضر شده و هیچ یک از اعضای خانواده یا وکلایش در دادگاه حضور نداشتند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر