از منطقه

۱۳۹۵/۱۰/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۰۳۶

ترکیه در مرز سوریه

و عراق دیوار بتنی ساخت

دولت آنکارا به عنوان تدبیری برای افزایش امنیت مرزهای ترکیه، 330 کیلومتر دیوار با بلوک‌های بتنی در مرزهای این کشور با سوریه و عراق احداث کرد. به گزارش ایرنا، 191کیلومتر از مرزهای ترکیه با سوریه و عراق نیز با استفاده از فنس و سیم خاردار مسدود شده است. ترکیه با سوریه حدود 910 کیلومتر و با عراق در حدود 600کیلومتر مرز مشترک دارد.


اعدام 3 مخالف بحرینی

دادستانی کل جرایم تروریستی در بحرین اعلام کرده حکم اعدام سه محکوم درخصوص حمله به نیروهای پلیس در سال ۲۰۱۴ اجرا شده است. این در حالی است که بحرین شاهد تظاهرات گسترده در مخالفت با اجرای حکم اعدام این سه نفر بود. به گزارش الوسط چاپ بحرین، دادستانی کل جرایم تروریستی در بحرین تصریح کرده حکم تیرباران سه محکوم به نام‌های سامی المشیمع، عباس السمیع، علی السنکیس که در پرونده هدف قرار دادن نیروهای پلیس در منطقه الدیه در مارس ۲۰۱۴ محکوم شده بودند، اجرا شد.


فرود اضطراری هواپیمای آلمان در کویت

یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی جمهوری فدرال آلمان که از عمان به مقصد شهر کلن در پرواز بود مجبور به فرود اضطراری در کویت شد. به گزارش یورونیوز، این فرود به‌دلیل احتمال وجود بمب در هواپیما اعلام شده و تمام ۲۹۹ سرنشین آن تخلیه شده‌اند. هنوز نشانی از بمب در این ایرباس A ۳۳۰-۲۰۳ کشف نشده است. این خبر را نخستین‌بار خبرگزاری دولتی کونا در کویت منتشر کرد.


مصر پروازهای هوایی

به عربستان را لغو کرد

مصر با لغو 5 پرواز هوایی به عربستان اعلام کرده این پروازها صرفه اقتصادی ندارد. به گزارش پایگاه خبری بوابه الفجر، این پروازها از قاهره به مقصد شهرهای ینبع و جده در عربستان بوده است. مدتی است روابط عربستان و مصر دچار بحران شده و دلیل آن نیز اختلافات نظری مصر با عربستان درباره جنگ در یمن، سوریه و مساله دو جزیره تیران و صنافیر است. اختلاف مصر و عربستان موجب شد تا شرکت نفتی سعودی امریکایی آرامکو تولیدات نفتی خود را به مصر قطع کند. مصر برای تامین نیازهای نفتی و سوختی به کشورهای دیگر روی آورده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر