از منطقه

۱۳۹۵/۱۰/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۸۷۲

درگیری فیزیکی نمایندگان پارلمان ترکیه

رسانه‌های رسمی ترکیه از وقوع درگیری فیزیکی شدید میان نمایندگان پارلمان این کشور خبر دادند. به گزارش حریت، نمایندگان پارلمان ترکیه که در نشستی برای بررسی بسته ۱۸ ماده‌یی اصلاحات قانون اساسی به یکدیگر درگیر شده و وارد زد و خوردهای فیزیکی شدند. نمایندگان حزب عدالت و توسعه که قدرت را در این کشور در دست دارند، با درگیری با اپوزیسیون اصلی دولت در پارلمان -یعنی حزب جمهوری خلق- با یکدیگر وارد زد و خورد شدند و کارشان به پرتاب اشیا به سمت هم کشیده شد. این بسته پیشنهادی حاوی ۱۸ ماده است که در صورت تصویب، قانون اساسی ترکیه را از شکل پارلمانی به ریاست‌جمهوری تغییر خواهد داد.


تجمع صدها معترض مقابل سفارت پاکستان در کابل

صدها شهروند کابل جمعه در مقابل سفارت پاکستان در شهر کابل تجمع کردند. به گزارش بی‌بی‌سی، این اعترض‌ها به دنبال حوادث اخیر خونین در شهر کابل و قندهار راه‌اندازی شده است. وزارت کشور افغانستان اعلام کرده که شمار تلفات حملات انتحاری سه‌شنبه در کابل به ۳۸ کشته و ۸۶ زخمی و شمار قربانیان انفجارهای قندهار به ۱۲ کشته و ۱۴ زخمی رسیده است. طالبان مسوولیت این حمله را به عهده گرفت. سمیع‌الله اسدی، یکی از معترضان گفته شواهد کاملا واضح است که پاکستان در این حملات دست داشته و این کشور حامی تروریسم است. پاکستان بارها از سوی مقامات ارشد افغانستان متهم به حمایت از طالبان شده، اما همیشه این ادعاها را رد کرده است.


برکناری شهردار «دوشنبه» در تاجیکستان

رییس‌جمهوری تاجیکستان با صدور فرمان‌هایی محمدسعید عبیدالله‌اف، شهردار «دوشنبه» پایتخت را برکنار و رستم امامعلی، پسر بزرگ خود را جایگزین او کرده است. همراه با عبیدالله‌اف همه معاونان او نیز برکنار و افراد تازه‌یی به این سمت‌ها منصوب شده‌اند. رستم امامعلی که ۲۹ سال دارد، از اوایل سال ۲۰۱۵ به این سو ریاست آژانس مبارزه با فساد و تخلفات مالی تاجیکستان را به عهده داشت. او از نوامبر سال ۲۰۱۳ تا مارس ۲۰۱۵ رییس کمیته گمرک تاجیکستان بود و از ژانویه ۲۰۱۲ به این سو ریاست فدراسیون فوتبال تاجیکستان را هم به عهده دارد. امامعلی تنها فرزند رییس‌جمهوری تاجیکستان نیست که سریع از پلکان پست‌های دولتی بالا می‌رود. تحلیلگران می‌گویند با توجه به قدرت جدی عبیدالله‌اف در عرصه سیاسی تاجیکستان، برکناری همزمان او و معاونانش در این هنگام سوال‌برانگیز است.


اعدام 6300 عراقی در سال گذشته توسط داعش

تازه‌ترین آمار یک وب‌سایت ناظر بر درگیری‌های عراق نشان می‌دهد در سال گذشته میلادی ۱۶ هزار و ۳۶۱ غیرنظامی در خشونت‌های آن کشور جان خود را از دست داده‌اند. از میان کشته‌شدگان تقریبا نیمی از آنها اعدام شده‌اند؛ از این میان ۶۳۶۳ نفر به دست داعش اعدام شده‌اند. بیش از ۲۰۰ نفر از قربانیان اعدام‌ها کودکان بودند. به گزارش رویترز، آمار کل کشته‌شدگان کمتر از 2سال گذشته است، اما همچنان بیانگر وضعیتی به‌مراتب بدتر از سال ۲۰۱۳ میلادی‌ است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر