رشد اقتصادی جنوب شرق آسیا 5.7 درصد می‌شود

۱۳۹۵/۱۰/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۳۸۳

گروه جهان|

بانک جهانی در گزارشی پیش‌بینی کرد، کشورهای در حال توسعه در جنوب شرق آسیا در سال 2017 رشد اقتصادی 5.7 درصدی داشته باشند که این میزان یک واحد درصد از رشد اقتصادی سال 2016 کمتر است.

به گزارش ایرنا، بانک جهانی در گزارش خود اعلام کرد که چشم‌انداز رشد در کشورهای در حال توسعه جنوب شرق آسیا و اقیانوس آرام در 3 سال آینده نوسان خواهد داشت. طبق این گزارش، چین با 6.5 درصد رشد، بیشترین رشد اقتصادی در سال 2017 در منطقه را خواهد داشت که البته از میزان رشد این کشور در سال 2016 کمتر است؛ چراکه پکن مجبور است میان عرضه و تقاضا مجددا توازن برقرار کند. چشم‌انداز رشد اقتصادی در فیلیپین هم میزان مطلوب 6.4 درصدی است. ویتنام هم شاهد رشد اقتصادی 6.3 درصدی خواهد بود. دیگر کشورهای در حال توسعه منطقه هم به فراخور فعالیت‌های اقتصادی خود، چشم‌انداز مطلوبی برای رشد دارند. رشد اقتصادی در اندونزی هم از 4.8 درصد در سال 2015، در سال 2018 به 5.5 درصد افزایش می‌یابد که البته این مساله منوط به افزایش سرمایه‌گذاری عمومی و موفقیت دولت در بهبود فضای سرمایه‌گذاری و افزایش درآمدها خواهد بود.

بانک جهانی همچنین اعلام کرد که تقاضای داخلی در اکثر کشورهای جنوب شرق آسیا از روند افزایشی برخوردار خواهد بود. روند کاهش تولید کالا در این کشورها به سود وارد‌کنندگان می‌شود و در عین حال، نرخ تورم در بیشتر کشورهای این منطقه روند نزولی خواهد داشت. با این حال، اقتصاد کشورهای منطقه با چالش‌های قابل توجهی مانند روند کند رشد اقتصادهای پیشرفته، آهنگ آرام رشد در کشورهای در حال توسعه و رکود تجارت جهانی مواجه هستند. در همین راستا، کارشناسان بانک جهانی به این کشورها توصیه کردند که با توجه به احتمال وخامت بیشتر شرایط مالی در سال 2017، اقدامات موثر را در زمینه کاهش آسیب‌پذیری مالی و اعتباری اتخاذ کنند. به گفته کارشناسان بانک جهانی، این کشورها باید در بلندمدت عوامل محدود‌کننده رشد پایدار و فراگیر را شناسایی و با آنها مقابله کنند، شکاف‌های زیرساختی در جوامع را کاهش دهند، همکاری بخش خصوصی و دولتی را افزایش و بهره‌وری مدیریت سرمایه‌گذاری عمومی را بهبود دهند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر