از منطقه

۱۳۹۵/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۴۷۴

نایب‌رییس پارلمان ترکیه دستگیر و آزاد شد

پروین بولدان نماینده حزب دموکراتیک خلق‌ها و نایب‌رییس مجلس ملی ترکیه، جمعه دستگیر و پس از بازجویی آزاد شد. حزب دموکراتیک خلق‌ها ازسوی دولت ترکیه به همکاری و همدستی با پ.ک.ک متهم شده و هم‌اکنون تعدادی از نمایندگان این حزب در بازداشت به‌سر می‌برند. به گزارش ایرنا، حزب دموکراتیک خلق‌ها (ح.د.پ) به‌عنوان سومین حزب بزرگ در پارلمان 59 نماینده دارد. صلاح‌الدین دمیرتاش و خانم فیگن یوکسک‌داغ دو رهبر (ح.د.پ) و 8 نماینده شاخص دیگر این حزب پیش‌تر دستگیر و روانه زندان شده‌اند. پیش‌تر نیز گولتن کیشاناک شهردار منتخب مردم دیاربکر، احمد ترک شهردار ماردین از (ح.د.پ) دستگیر و زندانی شدند.


تولید نفت روسیه

از عربستان پیشی گرفت

روسیه در ماه اکتبر گذشته جای عربستان سعودی را به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت جهان گرفت. به گزارش آناتولی، براساس آخرین داده‌های سازمان آمار دولتی روسیه، این کشور در ماه اکتبر گذشته با تولید 10.7میلیون بشکه نفت در روز، جای عربستان سعودی را به عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کننده نفت در جهان گرفت. تولید نفت عربستان سعودی در ماه اکتبر گذشته 10.5میلیون بشکه نفت در روز بوده است.


وام یک‌میلیارد دلاری

بانک جهانی به مصر

وام یک‌میلیارد دلاری بانک جهانی به مصر، اواسط هفته جاری به حساب خزانه داری این کشور واریز خواهد شد. به گزارش آناتولی، با امضای توافقنامه واریز قسط دوم از یک وام 3میلیارد دلاری میان ساحر نصر، وزیر همکاری‌های بین‌المللی مصر و اسد عالم، مدیر منطقه مصر، یمن و جیبوتی بانک جهانی؛ مبلغ 1 میلیارد دلار سه شنبه هفته آینده به حساب خزانه داری مصر واریز خواهد شد. مصر و بانک جهانی دسامبر سال گذشته برای اعطای یک وام 3میلیارد دلاری به توافق رسیده بودند.


نشست پاکستان،چین و روسیه با موضوع افغانستان

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد نشست سه‌جانبه پاکستان-روسیه-چین با موضوع کمک به صلح و امنیت افغانستان، سه شنبه به میزبانی مسکو برگزار خواهد شد. به گزارش ایرنا، این نشست سه‌جانبه درشرایطی برگزار می‌شود که حدود یک‌سال تلاش‌های گروه موسوم به «گروه چهار جانبه صلح افغانستان» متشکل از امریکا، افغانستان، پاکستان و چین و برگزاری پنج نشست این گروه در اسلام‌آباد و کابل برای محقق کردن مذاکرات صلح میان طالبان و دولت افغانستان بی‌نتیجه ماند. دولت روسیه اخیرا ارتباط‌هایی را با طالبان افغانستان آغاز کرده و این ارتباط‌ها و تماس‌ها با توجه به رسانه‌یی شدن و اعلام شدن آن از سوی مقامات مسکو، بر کسی پوشیده نیست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر