دوست رییس‌جمهور کره‌جنوبی اتهامات خود را رد کرد

۱۳۹۵/۰۹/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۲۳۱

گروه جهان|

دوست رییس‌جمهور کره جنوبی که عامل اصلی استیضاح پارک گون‌هه در پرونده فساد مالی بوده است، در نخستین جلسه محاکمه، اتهامات مربوط به کلاهبرداری و سوءاستفاده از قدرت را رد کرد.

به گزارش رویترز، نخستین جلسه محاکمه چوی سون سیل 60 ساله دوست نزدیک پارک گون‌هه، رییس‌جمهور کره جنوبی، دوشنبه برگزار شد و وی همه اتهامات مطرح شده ازجمله کلاهبرداری و سوءاستفاده از قدرت را رد کرده است. چوی سون سیل متهم است که با فشار از شرکت‌های بزرگ کره جنوبی خواسته است تا به بنیادهایی که از سیاست‌های رییس‌جمهور این کشور حمایت می‌کنند، کمک مالی اعطا کنند. بازپرسان و مقام‌های قضایی کره جنوبی بر این باورند که پارک گون‌هه نیز در این اتهامات نقش داشته است ولی وی تا زمانی که در قدرت است، از هرگونه محاکمه‌یی مصون خواهد بود. پارک از نهم دسامبر تاکنون پس از رای پارلمان به استیضاح وی، از قدرت تعلیق شده و نخست‌وزیر فعلا به صورت موقت وظایف رییس‌جمهور را برعهده دارد. دادگاه قانون اساسی کره جنوبی 180 روز فرصت دارد تا درباره رای استیضاح رییس‌جمهور حکم نهایی را صادر کند.

تیم حقوقی رییس‌جمهور کره جنوبی جمعه با ارائه یک درخواست حقوقی 24 صفحه‌یی اعلام کردند استیضاح رییس‌جمهور هیچ پایه و اساس قانونی نداشته است. یکی از وکلای پارک گون‌هه در این باره تاکید کرد: «نمی‌توانیم قبول کنیم که رییس‌جمهور مفاد قانون اساسی را نقض کرده است. استیضاح رییس‌جمهور باید رد شود.» انتخابات ریاست‌جمهوری کره جنوبی قرار است اواخر 2017 برگزار شود ولی درصورتی‌که دادگاه قانون اساسی با استیضاح پارک گون‌هه موافقت کند و وی مجبور به کناره‌گیری از قدرت شود، احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام وجود دارد. بررسی اتهامات فساد مالی علیه رییس‌جمهوری کره جنوبی و دوست نزدیک وی در شرایطی آغاز شده که شهروندان این کشور به اعتراض‌های گسترده خود در این باره ادامه داده و از پارک گون‌هه درخواست دارند که به سرعت از سمت خود کناره‌گیری کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر