حمله به دفاتر حزب دموکراتیک خلق‌ها در ترکیه

۱۳۹۵/۰۹/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۲۳۰

گروه جهان|

مهاجمان خشمگین به دفترهای حزب دمکراتیک خلق‌ها‌ها در شهرهای مختلف ترکیه حمله و وسایل این حزب را تخریب کردند. این اتفاقات درحالی رخ داد که مقامات دولتی ترکیه در ارتباط با انفجار خونین در شهر قیصریه، این حزب را به عنوان حامی گروه‌های «تروریستی کرد» معرفی کردند.

انفجار خودرو بمب‌گذاری شده توسط یک عامل انتحاری در کنار اتوبوس حامل سربازان ارتش ترکیه در اوایل هفته به کشته شدن ۱۴سرباز و زخمی شدن بیش از ۵۶ نفر از آنها منجر شد. به گفته مسوولان وضعیت ۱۵نفر از مجروحان همچنان وخیم است. اگرچه هنوز هیچ گروهی مسوولیت انفجار را بر عهده نگرفته است اما مسوولان دولت ترکیه گروه‌های کرد را عامل این حمله تروریستی می‌دانند. به گفته رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه، حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک) پشت این حمله انتحاری بوده است. این درحالی است که تهدید‌های مقامات ترک سبب ایجاد فضایی رعب‌‌انگیز و نگران‌کننده در میان سیاستمداران کرد شده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، پس از این حادثه تروریستی به دفتر حزب دموکراتیک خلق‌ها‌ در قیصریه حمله و میزان زیادی از وسایل این حزب تخریب شد. مهاجمان تصاویری از تخریب دفتر حزب دموکراتیک خلق‌ها‌ را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند. دفاتر این حزب در شهرهای استانبول‌، آنکارا و چند شهر دیگر ترکیه هم مورد هجوم افراد معترض قرار گرفت. به گفته مسوولان این حزب ۲۵تا ۳۰فرد مهاجم وسایل دفتر مرکزی حزب دموکراتیک خلق‌ها‌ را در آنکارا در بیرون ساختمان به آتش کشیدند. زیا پیر، نماینده حزب دموکراتیک خلق‌ها‌ در پارلمان ترکیه روز یک‌شنبه به خبرگزاری آلمان گفت:«ما روز شنبه حملات خشونت‌آمیز و انتقام‌جویانه علیه حزب‌مان را شاهد بودیم.» نمایندگان کرد و وابسته به حزب دموکراتیک خلق‌ها همچنین در شبکه‌های اجتماعی به مرگ تهدید شده‌اند. در دو انفجار دیگر در استانبول در شامگاه شنبه گذشته ۴۴ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. گروه بازهای آزاد کردستان، یک گروه تندرو کرد، مسوولیت این بمب‌گذاری‌ها را بر عهده گرفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر