نشست فدرال‌رزرو در آستانه انتخابات ریاست ‌جمهوری

۱۳۹۵/۰۸/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۳۹۹

گروه جهان

در حالی که تنها 7روز تا انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا زمان باقی است، بانک مرکزی این کشور با هدف بررسی وضعیت اقتصادی، نشستی دو روزه برگزار می‌کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز، سیاست‌گذاران و کارشناسان اقتصادی بانک مرکزی امریکا از سه‌شنبه، نشست دو روزه خود را در مقر اصلی این نهاد در واشنگتن آغاز کردند. اهمیت این نشست در این است که آخرین نشست پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری محسوب می‌شود و تصمیم‌های اتخاذی در آن می‌تواند بر جهت‌گیری آرای رای‌دهندگان تاثیر بگذارد. وضعیت اقتصادی امریکا و شاخص‌های مهم اقتصادی از جمله نرخ تورم، نرخ بیکاری و میزان اشتغال‌زایی از جمله مواردی هستند که در این نشست مورد بررسی قرار می‌گیرند. در این حال، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که تا پایان این نشست در مورد تغییرات چشمگیر در سیاست‌های اقتصادی و پولی بانک مرکزی امریکا تصمیم‌گیری نمی‌شود، اما گزارش نهایی این نشست احتمالا بر نتیجه انتخابات تاثیر خواهد گذاشت؛ چرا که نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری که 18 آبان ماه برگزار می‌شود، بر سیاست‌های پولی بانک مرکزی تاثیر مستقیم خواهد داشت.

دونالد ترامپ، نامزد جنجالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات امریکا، پیش‌تر از ژانت یلن، رییس فدرال‌رزرو، در پی تغییر ندادن نرخ بهره انتقاد کرده بود. مقامات بانک مرکزی امریکا در ماه‌های اخیر به بهانه‌های گوناگون افزایش نرخ بهره بانکی را به تعویق انداختند و در برخی موارد، فشارهای داخلی و فشارهای خارجی و اتفاقات بازارهای بین‌المللی در تصمیم‌گیری‌ها در این زمینه نقش داشتند. در این حال، سیاست‌گذاران بانک مرکزی امریکا براین عقیده‌اند که اقتصاد این کشور تا اندازه زیادی بر مشکلات ناشی از بحران مالی جهانی در سال‌های 2007 تا 2009 فائق آمده است. بانک مرکزی امریکا در تشریح سیاست‌های خود اعلام کرد که کمیته سیاست پولی براین باور است که در سال جاری بهبود قابل ملاحظه‌یی در شرایط بازار کار به وجود آمده است و اطمینان دارد که تورم در میان‌مدت، به سطح مورد نظر یعنی بین 2 تا 3.5درصد خواهد رسید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر