از منطقه

۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۳۳۵

وزیر دارایی عربستان برکنار شد

گزارش‌ها حاکی است که پادشاه عربستان سعودی در راستای برنامه بازسازی اقتصادی کشور برای مقابله با پیامدهای کاهش بهای نفت در بازار جهانی وزیر دارایی و امور اقتصادی این کشور را برکنار کرده است. خبرگزاری رسمی عربستان حکم ملک سلمان، پادشاه عربستان در برکناری ابراهیم العساف، وزیر دارایی را منتشر کرده است. در این حکم آمده ابراهیم العساف از سمت خود برکنار شده است. طبق این گزارش محمد الجدعان به عنوان وزیر دارایی جدید عربستان سعودی منصوب شده است. پیش‌تر یک دیپلمات خارجی به خبرگزاری فرانسه گفته بود که موضوع برکناری ابراهیم العساف از هفته‌های پیش مطرح بوده؛ چراکه وی سال‌هاست این سمت را برعهده دارد. عربستان سعودی در راستای مواجهه با افت چشمگیر قیمت نفت، تغییر سیاست‌های مالی عمده‌یی را آغاز کرده است.


آغاز ریل‌گذاری خط‌آهن افغانستان- ترکمنستان

قرار است در آینده این خط‌آهن تا شهر اندخوی در ولایت جوزجان افغانستان امتداد یابد. به گزارش بی‌بی‌سی، وزارت فواید عامه افغانستان اعلام کرده کار ریل‌گذاری خط آهن بندر آقینه که خط‌آهن ترکمنستان را به افغانستان می‌رساند، آغاز شده است. این خط‌آهن از منطقه «امام نظر» در ترکمنستان آغاز شد و در مرحله اول 3.5 کیلومتر داخل افغانستان امتداد می‌یابد. امتداد خط‌آهن ترکمنستان به داخل افغانستان بخشی از طرح احداث راه‌آهن ترکمنستان-افغانستان-تاجیکستان است. با ساخت این راه‌آهن افغانستان به یکی دیگر از شبکه‌های راه‌آهن بین‎المللی وصل می‎شود. هزینه ۳۵۰ میلیون دلاری این طرح را بانک توسعه آسیایی خواهد پرداخت.


دولت عمان قیمت بنزین

را افزایش داد

دولت عمان اعلام کرد در راستای مقابله با کسری بودجه و مشکلاتی که در زمینه سیاست‌های ریاضت اقتصادی با آن مواجه است، قیمت بنزین را افزایش داده است. به نوشته روزنامه القبس، این اقدام دولت عمان پس از تدابیر مشابهی است که کشورهای امارات متحده عربی، کویت و عربستان برای کاهش هزینه‌های دولتی خود اتخاذ کردند. بر اساس قیمت‌های اعلام شده، قیمت هر لیتر بنزین سوپر در عمان به 48سنت افزایش یافت تا گامی جدید در جهت تقویت ریاضت اقتصادی در این کشور برداشته شود. وزارت دارایی عمان اعلام کرده که برای مهار کسر بودجه ناشی از افت قیمت نفت، دولت این کشور قصد دارد امسال یارانه‌ها را دوسوم کاهش دهد. چندی پیش هیات دولت عمان برای مهار کسر بودجه، طرح اصلاح نظام یارانه‌ها، کاهش هزینه‌ها و افزایش مالیات‌ها را تصویب کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر