پلیس و مهاجران در خیابان‌های پاریس درگیر شدند

۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۳۳۰

گروه جهان

در پی آغاز عملیات تخریب کمپ‌های غیرقانونی مهاجران در پاریس توسط کارگران فرانسوی با حمایت نیروهای پلیس ضد شورش این کشور، اتباع افغان و اریتره‌یی ساکن این اردوگاه‌ها در خیابان‌های پاریس با نیروهای پلیس

درگیر شدند.

به گزارش ایسنا، پس از تخریب اردوگاه پناهجویان جنگل واقع در بندر کاله در فرانسه و در نزدیکی مرز مشترک این کشور با انگلیس، هزاران مهاجر در چند روز گذشته به پاریس منتقل شدند. اگرچه پس از چندین مورد درگیری در زمان تخلیه اردوگاه جنگل در نهایت حدود 5هزار ساکن این اردوگاه موافقت کردند که با اتوبوس به مراکز اسکان پناهجویان در حومه فرانسه منتقل شوند، بسیاری به صورت مستقل مسیر خود را تغییر دادند و گفتند که همچنان قصد درخواست پناهندگی در بریتانیا را دارند. حدود سه هزار چادر در پیاده‌روهای اطراف ایستگاه مترو استالینگراد در نزدیکی ایستگاه قطار گار دو نور اورواستار واقع در شمال پاریس برپا شده است و حالا نیروهای پلیس فرانسه مشغول پاکسازی پایتخت هستند.

فرانسوا اولاند، رییس‌جمهور فرانسه اندکی پیش از آغاز عملیات پاکسازی سه‌شنبه گفت: «دیگر این کمپ‌ها را تحمل نمی‌کنیم. قصد داریم همان عملیاتی را که در کاله انجام دادیم، در پاریس هم انجام دهیم.»

نیروهای پلیس ضد شورش هم اعلام کردند که عملیات تدریجی و آهسته انجام می‌شود و زمانی طول می‌کشد تا همه چادرها برچیده شوند. در عین حال قرار است مرکز رسمی آوارگان در پاریس در چند روز آینده و در نزدیکی شورای سوسیالیست در این شهر بازگشایی شود. این مرکز اسکان موقت که برای دولت فرانسه هزینه زیادی داشته است، ظرفیت پذیرش 400پناهجوی مرد را دارد. اما در عین حال، موجب نگرانی ساکنان محلی شده است و بسیاری معتقدند بازگشایی این مرکز، قاچاقچیان و دیگر جنایتکاران را به منطقه می‌کشاند. همچنین قرار است مرکز اسکان موقت دیگری هم تا پایان سال کنونی میلادی یا اوایل سال آتی برای اسکان زنان و کودکان در پاریس افتتاح شود که گنجایش این مرکز احتمالا 350 نفر خواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر