از منطقه

۱۳۹۵/۰۸/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۱۴۹

کارمندان کنسولگری امریکا استانبول را ترک کنند

وزارت خارجه امریکا به خانواده کارکنان سرکنسولگری این کشور در استانبول دستور داد تا بنا به دلایل امنیتی این شهر را ترک کنند. به گزارش برخی رسانه‌های ترکیه، امریکا این تصمیم را به‌دنبال دستیابی به اطلاعاتی اتخاذ کرد که حاکی از برنامه‌ریزی و فعالیت گروه‌های افراطی برای حمله به اتباع آن کشور در محل‌های سکونت یا تردد آنان در استانبول است. سفارت امریکا چندی پیش نیز، به گردشگران امریکایی درخصوص سفر به استانبول، هشدار داده و اعلام کرده بود که گردشگران امریکایی و خارجی به شکل آشکار مورد هدف سازمان‌های تروریستی بین‌المللی و محلی ترکیه قرار دارند.


استعفای وزیر پاکستانی درپی افشاگری رسانه‌ای

وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان به‌دلیل افشاگری یک روزنامه مبنی بر وجود شکاف شدید میان دولت و ارتش استعفا داد. به گزارش رویترز، دو منبع مطلع در اسلام‌آباد فاش کردند که وزیر اطلاع‌رسانی این کشور تا زمانی که مشخص شود منبع این خبر بوده است یا نه، از سمتش استعفا موقت داده است. تحقیقات درباره یافتن هویت منبع خبری گزارش روزنامه داون در 6 اکتبر، درباره دیدار مقامات ارشد امنیتی و نظامی با مسوولان دولت پاکستان در حال انجام است. دولت خواستار مجازات منبع خبری روزنامه داون شده است. همواره روابط میان دولت‌های پاکستان و ارتش این کشور دچار تنش بوده تا جایی که حتی برخی از دولت‌های پاکستان با وقوع کودتای نظامی کنار گذاشته شده‌اند.


کسری بودجه 20‌میلیارد دلاری کویت

دولت کویت اعلام کرده به‌دلیل کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، در سال جاری با کسری بودجه 20میلیارد دلاری مواجه است. به گزارش الانباء، این حجم کسری بودجه برای اقتصاد کویت که در دوره بهای نفت بالای 100دلار ذخایر مالی گسترده‌یی را انباشته کرد، نگران‌کننده بوده و دولت این کشور درصدد جبران هرچه سریع‌تر چالش‌های اقتصادی پیش روی خود برآمده است. دولت کویت که در حال حاضر برنامه اصلاحات اقتصادی و طرح‌های کلان عمرانی را در دستور کار خود دارد، تلاش می‌کند از راه چاپ اوراق قرضه و آزاد کردن قیمت‌ها، بخشی از مخارج سنگین خود را تامین کند. قیمت بالای نفت در سال‌های گذشته موجب شده بود، موجودی صندوق ذخیره ارزی دولت کویت با داشتن مازاد درآمد مالی قابل‌توجه، به 66‌میلیارد دلار برسد که بیشتر این مبلغ در امریکا و اروپا سرمایه‌گذاری شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر