از منطقه

۱۳۹۵/۰۷/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۰۱۵

هر ماه 5هزار نیروی نظامی افغانستان از دست می‌رود

افغانستان در هر ماه حدود ۵هزار نیروی نظامی خود را به‌دلیل مرگ، جراحت یا فرار از دست می‌دهد. این درحالی است که ارتش و پلیس افغانستان تنها قادر به جذب و استخدام 3هزار نفر در ماه است. به گزارش یورونیوز، بخش اعظم کمک‌های بین‌المللی به افغانستان در سال‌های گذشته، صرف نیروهای نظامی شده است. ۱۵سال پس از سقوط دولت طالبان، مرگ 2نفر از رهبران این گروه و ظهور هرچند محدود داعش در افغانستان، طالبان همچنان از قدرت عملیاتی زیادی در این کشور برخوردار است.


شلیک چند راکت به ساحل آنتالیای ترکیه

گزارش‌ها از ترکیه حاکی است که دست‌کم دو راکت به مناطق اطراف شهر ساحلی آنتالیا در جنوب غرب ترکیه پرتاب شده است. به گزارش رسانه‌های ترکیه در این حملات راکتی کسی کشته یا زخمی نشده است. گفته می‌شود این راکت‌ها از منطقه‌یی کوهستانی در نزدیکی جاده بین کمِر و آنتالیا پرتاب شده است. هنوز هیچ گروهی مسوولیت این حملات را برعهده نگرفته است. رویترز می‌گوید که بعد از اصابت راکت‌ها، آمبولانس‌ها و نیروهای ویژه به‌سوی محل اعزام شده‌اند. رسانه‌های ترکیه گفته‌اند احتمالا هدف این حملات راکتی نفتکشی در آب‌های اطراف بوده است. آنتالیا و مناطق ساحلی اطراف آن از مراکز گردشگری ترکیه و یکی از محبوب‌ترین مقاصد توریستی مسافران ایرانی است. حملات ماه‌های اخیر در ترکیه باعث شده صنعت گردشگری این کشور به‌شدت آسیب ببیند. در ماه آگوست امسال اعلام شد که تعداد توریست‌های خارجی 38درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.


هند و روسیه 18توافقنامه امضا می‌کنند

هند و روسیه در طول سفر پوتین به گوا جهت حضور در نشست کشور‌های بریکس، 18توافقنامه امضا خواهند کرد. به گزارش تایمز او ایندیا، نارندا مودی نخست‌وزیر هند شنبه (امروز) پذیرای ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه در هفدهمین نشست سالانه هند و روسیه در گواست. در طول این نشست، همکاری‌های دفاعی و هسته‌یی هند و روسیه موردتمرکز دو طرف خواهد بود. انتظار می‌رود قرارداد‌های دفاعی شامل خرید 4کشتی جنگی رادارگریز روسی، 5سیستم دفاع موشکی اس-400 و تولید مشترک 200فروند بالگرد کاموو-226تی، در این دیدار میان هند و روسیه امضا شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر