از منطقه

۱۳۹۵/۰۷/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۵۰۶

عربستان از حج

استفاده ابزاری می‌کند

شورای وزیران عربستان قانون جدیدی را برای افزایش هزینه‌های صدور روادید برای حجاج بیت‌الله حرام تصویب کرده است. به نظر می‌رسد این قانون، بیش از همه برای جبران کسری بودجه و هزینه‌های هنگفتی باشد که اقتصاد عربستان در یک‌سال گذشته متحمل شده است. به گزارش ایرنا، بر اساس قانون جدید هر یک از حجاج بیت‌الله حرام که برای دومین بار به حج عمره یا تمتع مشرف شود، باید 2هزار ریال سعودی (530دلار) بپردازد، اما این مبلغ از کسانی که برای نخستین مرتبه به قصد حج واجب یا عمره وارد عربستان می‌شوند، دریافت نمی‌شود.


پول رژیم‌صهیونیستی

در جیب مقام‌های عراقی

در ادامه پرونده فساد مالی در عراق، منابعی در وزارت دفاع این کشور اعلام کردند که برخی مسوولان این وزارتخانه از طریق واسطه‌هایی، از رژیم‌صهیونیستی پول دریافت کرده‌اند. به گزارش ایسنا، اطلاعاتی از بانک مرکزی عراق درز پیدا کرده که نشان می‌دهد حدود ۲۰شخصیت سیاسی عراقی، این پول‌های اسراییلی را که ارزش یکی از حواله‌های آن به حدود ۲۰۰هزار دلار می‌رسد، دریافت کرده‌اند. این پول‌ها از طریق دفترهای میانجی‌گر در نیویورک و امان ظرف هشت سال اخیر به دست شخصیت‌های عراقی رسیده است. دفتر نظارت و بازرسی نیز فاش کرد یکی از مسوولان در مدیریت دفاع مدنی در وزارت کشور از جمله‌ کسانی است که نامش در داده‌های انتقالات مالی به چشم می‌خورد. حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، یازدهم ماه آگوست گذشته گفته بود، کشورش یادداشت تفاهمی را با سازمان ملل امضا کرده که بر اساس آن، بازرسان بین‌المللی در تحقیقات در مورد پرونده‌های بزرگ فساد مشارکت می‌کنند.


کمک 3.5 میلیارد دلاری جامعه جهانی به افغانستان

وزیر دارایی افغانستان، نسبت به تصمیم سران کشورهای اروپایی برای کمک 3میلیارد و 500میلیون دلاری جامعه جهانی به این کشور ابراز اطمینان کرد و گفت که تلاش می‌کنیم تا این رقم افزایش یابد. به گزارش ایرنا، اکلیل حکیمی در نشست فوق‌العاده مجلس نمایندگان افغانستان که با درخواست دولت برای بحث و بررسی درباره چگونگی حضور کابل در نشست بروکسل برگزار شد، افزود: کشورهای اروپایی میزان کمک‌های خود را که در مجموع به 3میلیارد و 500میلیون دلار می‌رسد، اعلام کرده‌اند. وی رقم کمک‌های اعلام شده امریکا، ژاپن، اتحادیه اروپا و نروژ برای افغانستان را به ترتیب 700میلیون دلار، 400میلیون دلار، 250میلیون دلار و 50میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این احتمال وجود دارد که شماری از کشورها، میزان کمک‌های خود به این کشور را نسبت به رقم‌های اعلام شده، افزایش دهند. نشست سران کشورهای اروپایی و ناتو با حضور 86 کشور جهان و 26 نهاد بین‌المللی در روزهای چهارم و پنجم ماه اکتبر در بروکسل برگزار خواهد شد. چگونگی کمک‌های بین‌المللی به افغانستان یکی از محورهای اصلی این نشست خواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر