سقوط بازار بورس و ارزش «ریال» عربستان

۱۳۹۵/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۳۳۳

پس از تصویب قانون تعقیب قضایی عاملان حادثه 11سپتامبر، ارزش ریال عربستان در بازار معاملات آتی در برابر دلار کاهش یافت. بازار بورس عربستان نیز به ‌شدت تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته است.

به گزارش رویترز، ارزش ریال عربستان در بازار معاملات آتی(ﻓﯿﻮﭼﺮ) در روز پنج‌شنبه در برابر دلار امریکا کاهش داشت. براساس این خبر در قراردادهای آتی[قراردادهای برنامه‌ریزی شده برای 12ماه آینده] دلار امریکا در برابر ریال عربستان در 550 واحد معامله شده است؛ این درحالی است که روز گذشته این رقم 330واحد بوده است. قرارداد آتی یا فیوچر قراردادی است که در آن خریدار و فروشنده توافق می‌کنند، مقدار معینی از کالای مشخص را با کیفیت مشخص، قیمت معلوم، در زمان و مکان مشخص معامله کنند.

بلومبرگ نیز گزارش داده، شاخص سهام در بازار عربستان در روز پنج‌شنبه بیش از هر بازار دیگری در جهان سقوط کرد. بنا بر این گزارش، شاخص کلی سهام «تداول» پنج‌شنبه در بازار ریاض 3.5درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش از ماه ژانویه تاکنون بود. شاخص‌های هتل‌ها و رسانه‌های عربستان بیشترین افت را شاهد بودند. شاخص صنایع هتلداری و گردشگری تداول و شاخص صنایع رسانه‌یی و نشر تداول به ترتیب 8.9 و 7.4درصد کاهش پیدا کرد. از بین 174نماد موجود در شاخص کلی تداول، همه نمادها جز 6 نماد شاهد کاهش شاخص بودند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر