سنا لایحه‌ بودجه را رد کرد

۱۳۹۵/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۲۵۰


گروه جهان در حالی که کنگره امریکا باید تا نیمه‌شب جمعه آتی برای تداوم فعالیت دولت فدرال، لایحه بودجه را تصویب کند اما این لایحه در یک رای‌گیری در سنای امریکا رد شد.

به گزارش واشنگتن پست، سنای امریکا اواخر روز سه‌شنبه جلوی یک لایحه بودجه را گرفت که برای تداوم فعالیت دولت فدرال این کشور فراتر از سال مالی جاری است که در نیمه شب جمعه به پایان می‌رسد. در رای‌گیری روز سه‌شنبه درباره لایحه بودجه در سنای امریکا، این لایحه با 45رای موافق در مقابل 55رای مخالف روبه‌رو شد. در این رای‌گیری 13نماینده جمهوری‌خواه و 2نماینده مستقل علیه این لایحه رای داده و به جرگه دموکرات‌هایی پیوستند که جلوی این لایحه را به دلیل عدم تخصیص پول کافی در آن برای رفع بحران آلودگی آب در شهر فلینت در ایالت میشیگان گرفتند. این لایحه یک طرح موقت برای تامین بودجه آژانس‌های دولتی فدرالی است که در پایان سال مالی با اتمام اعتبارات مواجه می‌شوند. این لایحه نیاز به 60رای موافق داشت تا بدون هیچ مشکلی به جریان افتاده و موجب تداوم فعالیت دولت فدرال امریکا تا 9دسامبر شود. در این لایحه 1.1میلیارد دلار برای مبارزه با ویروس زیکا و 500میلیون دلار برای امداد به سیل‌زدگان در لوئیزیانا و چند ایالت دیگر امریکا در نظر گرفته شده است. دموکرات‌ها می‌خواستند مبلغ 220میلیون دلار در این لایحه برای رفع بحران آلودگی آب در شهر فلینت -که یک شهر عمدتا سیاهپوست‌نشین است- در نظر گرفته شود. جمهوری‌خواهان قول داده بودند در یک لایحه جداگانه -پیش از این رای‌گیری- به این بحران آب رسیدگی کنند، اما دموکرات‌ها از حمایت از لایحه بودجه جمهوری‌خواهان سر باز زدند.

بخش‌های بزرگی از دولت فدرال امریکا برای آنکه بتوانند به کار خود ادامه دهند، نیازمند دریافت بودجه سالانه هستند. اگر کنگره نتواند در مورد چگونگی تخصیص بودجه به آنها به جمع‌بندی برسد، این بخش‌ها باید تعطیل شوند.تعطیلی دولت به این معنی نیست که تمام کارکنان دولت فدرال باید به خانه بروند. قوانین و قواعد حاکم بر وضعیت تعطیلی، کارکنان دولت فدرال را به دو دسته «ضروری» و «غیرضروری» تقسیم می‌کند. دفتر مدیریت و بودجه امریکا اخیرا با صدور بخشنامه‌یی از مدیران تمام نهادهای فدرال خواست با بررسی وضعیت کارکنان خود مشخص کنند که هر یک در کدام دسته قرار می‌گیرند. با آغاز وضعیت تعطیل، کارکنان ضروری در محل کار خود باقی می‌مانند، اما ممکن است حقوقی دریافت نکنند؛ کارکنان غیرضروری هم پس از آماده‌سازی مقدمات برای تعطیلی، به خانه می‌روند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر