ترس بریتانیا از «تروریست‌های یهودی»

۱۳۹۵/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۲۴۹

گروه جهان

مقامات بریتانیا برخی اسناد محرمانه مربوط به طرح‌های توطئه شبه‌نظامیان یهودی علیه شهروندان این کشور را در فلسطین در دهه1940 فاش کردند. به گزارش آسوشیتدپرس، طبق اسناد تازه منتشر شده دولت بریتانیا تحت عنوان «فعالیت‌های تروریستی یهودی‌ها در خاورمیانه»، میان نگرانی‌های فعلی اروپایی‌ها درخصوص نفوذ از جانب تروریست‌های داعش و نگرانی‌های آن زمان بریتانیایی‌ها از نفوذ شبه‌نظامیان تروریست یهودی به خاک اروپا، شباهت‌هایی وجود دارد. در این اسناد کاملا مشخص است که بریتانیایی‌ها نگران تهدید مداوم حملات علیه خود در فلسطین و سرایت خشونت‌ها از خاورمیانه به اروپا بوده‌اند.

ازجمله توطئه‌های فاش شده، توطئه شبه‌نظامیان یهودی برای کشتن فرمانده نیروهای بریتانیایی در فلسطین است: یک خبرچین به بریتانیایی‌ها در فلسطین اطلاع می‌دهد که قرار است شبه‌نظامیان یهودی ژنرال نخستین بارکر، فرمانده نیروهای بریتانیایی‌ در فلسطین را تاریخ 14نوامبر 1946 در مسیر بازگشت از خانه‌ به دفترش در مقر نیروهای بریتانیایی‌ در بیت‌المقدس ترور کنند. به گفته این خبرچین، قرار بود گروه شبه‌نظامیان یهودی استرن گانگ این کار را انجام ‌دهد.

طبق یکی دیگر از اسناد منتشر شده نیز سرهنگ موریس اولد فیلد در نامه‌یی به تاریخ 20جولای 1946 خطاب به مقر نظامیان بریتانیایی‌ در فلسطین هشدار داده است دو نفر از افراد فهرست یهودیان تروریست ظاهرا از طریق یکی از پروازهای ایر فرانس به پاریس نفوذ کرده‌اند. وی هشدار می‌دهد: «احتمالا بسیاری از افرادی که فکر می‌کنیم تحت نظر داریم، بدون آنکه خودمان بدانیم در سراسر اروپا پراکنده شده‌اند.»

یک مقام بریتانیایی‌ نیز در درخواستی فوق‌محرمانه گفته است، در پی تهدید امنیتی شبه نظامیان استرن گانگ، همه یهودیانی که به انگلیس سفر می‌کنند، ‌باید تحت بررسی‌های امنیتی ویژه باشند. از دیگر موارد فاش شده در این اسناد می‌توان به چندین مورد آدم‌‌ربایی موفق شبه نظامیان یهودی اشاره کرد.

بنابر شواهد موجود، سرویس اطلاعاتی بریتانیا آن زمان به همتایان بلژیکی خود درباره برنامه‌ریزی 5نفر برای اجرای یک ماموریت در این کشور، هشدار داده است و مکاتباتی نیز میان مقامات سرویس اطلاعاتی بریتانیا و اف‌‌بی‌‌آی امریکا در مورد فعالیت‌های یک عده به اصطلاح کماندوی یهودی در شهر نیویورک، صورت گرفته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر