احتمال پیروزی راست‌های افراطی آلمان در زادگاه مرکل

۱۳۹۵/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۷۱۸


گروه جهان| مردم ایالت مکلن‌بورگ-فورپومرن آلمان یک‌شنبه برای شرکت در انتخابات پارلمانی منطقه‌یی پای صندوق‌های رای رفتند. کارشناسان نتیجه انتخابات ایالتی یک‌شنبه در شمال‌شرق آلمان را نوعی همه‌پرسی برای سیاست‌های صدراعظم این کشور در قبال پناهجویان و مهاجران خارجی می‌دانند.

به گزارش یورونیوز، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد حزب «جایگزین برای آلمان» که تنها سه سال از تاسیس آن می‌گذرد، در این انتخابات بیش از 20درصد از آرای شهروندان را به دست خواهد آورد. این ایالت به‌ویژه چون حوزه انتخابیه مرکل در پارلمان به‌شمار می‌رود، دارای اهمیت است. با اینکه تعداد پناهجویانی که در این منطقه اسکان داده شده‌اند بسیار اندک است اما مساله مهاجرت و امنیت مهم‌ترین نگرانی مردم این منطقه است.

اگر حزب راست‌گرای جایگزین برای آلمان که با ورود مهاجران و پناهجویان خارجی به این کشور مخالف است، بتواند در حوزه انتخابی مرکل بر حزب محافظه‌کار او پیروز شود، شکست بزرگی نصیب حزب حاکم خواهد شد و کار را برای این حزب در انتخابات سراسری دشوار خواهد کرد. انتخابات سراسری آلمان، احتمالا در سپتامبر2017 میلادی برگزار می‌شود.

رهبر حزب نوپای آلترناتیو برای آلمان گفته است: «مردم اینجا مشکلات جامعه مهاجران در غرب آلمان را دیده‌اند و می‌گویند که ما نمی‌خواهیم این مشکلات را اینجا هم داشته باشیم. من با آنها هم‌عقیده‌ام. این وظیفه سیاستمداران است که پیش از بروز مشکل مردم را مطلع کنند.» مکلن ‌بورگ تنها ایالت آلمان است که در مجلس محلی خود، نمایندگانی از حزب دموکرات ملی دارد. حزب دموکرات ملی به خاطر گرایش‌های راست افراطی معروف است و گروهی از قانونگذاران آلمانی به‌دنبال ممنوعیت فعالیت‌هایش هستند. در ماه‌های اخیر شماری از اعضای این حزب افراطی به حزب جایگزین برای آلمان پیوسته‌اند. گفته شده، در ایالت مکلن‌ بورگ تنها ۴۶۰۰پناهجو سکونت دارند که 3.7درصد جمعیت خارجی‌های مقیم منطقه را تشکیل می‌دهند. با وجود این گروه‌های ضدمهاجرت موفق شده‌اند از سایر احزاب سنتی پیشی بگیرند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر