نگرانی از درآمد شرکت‌ها باعث ضرر وال‌استریت شد

۱۳۹۳/۰۷/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۴۰


جهان| شاخص‌های مهم وال استریت در روز دوشنبه در نگرانی برای درآمد و سود شرکت‌ها تنزل کردند و بخش مهمی از سودی که روز جمعه به دست آورده بودند را از دست دادند.

به گزارش رویترز، روز دوشنبه و پس از اینکه زنگ‌های فعالیت و کار در وال استریت به صدا درآمد، شاخص‌ها شروع به رشد کردند اما نتوانستند در ادامه روز این روند را حفظ کنند. برای سرمایه‌گذاران وال‌استریت، نگرانی جدی در مورد درآمد شرکت‌ها در سه ماهه سوم سال میلادی وجود دارد. این موضوع را به خصوص کندی رشد اقتصادی در آن سوی آب‌ها ایجاد می‌کند که می‌تواند روی درآمد شرکت‌های بزرگ تاثیر بگذارد. به اعتقاد کارشناسان، بازار خبر مهمی دریافت نکرد و برای بازار، روزدوشنبه روزی آرام و ساکت بود. به همین دلیل در این بی‌خبری ناامید‌کننده، سهام شرکت‌های کوچک که کمتر تحمل ریسک دارند تنزل کرد.

بازارهمچنین افزایش نرخ بهره را نیز در چشم‌انداز خود داشت. مطابق اعلام و گزارش‌های معمول، بانک مرکزی قرار است نرخ بهره در امریکا را از اواسط سال آینده میلادی افزایش دهد اما بازار فکر می‌کند که شاید به دلیل گزارش اشتغال بهتر از انتظار بانک مرکزی افزایش نرخ بهره را زودتر از موعد آغاز کند.

به این ترتیب، شاخص داوجونز با از دست دادن 17.78 واحد 1/0درصد از دست داد و به واحد 16991.91رسید. استاندارد‌اندپورز با از دست دادن 3 واحد، 2/0درصد از دست داد و به واحد 1964.82 رسید و شاخص سهام تکنولوژی نزدک نیز با از دست دادن 20 واحد، 5/0درصد کاهش یافت و به واحد

4454.80 رسید.

در ژاپن نیز شاخص‌های سهام اندکی تنزل کردند. دلیل این تنزل افزایش ارزش ین در بازارها بود. این درحالی است که بازار با رونق سهام بخش مسکن مواجه بود. شاخص سهام نیکی 7/0درصد از دست داد و به واحد 15.783.83 رسید. شاخص سهام توپیکس نیز4/0درصد از دست داد و به واحد

1290.89 رسید.

در اروپا اما شاخص‌های سهام وضع خوبی داشتند و این بار وجود اخبار ناخوشایند از اقتصاد آلمان بود. شاخص داکس آلمان 2/0درصد و CAC-40 فرانسه 1/0درصد به دست آوردند. قیمت نفت خام تحویلی برای آینده نیز با 7/0درصد افزایش 90 دلار و 34 سنت در هر بشکه رسید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر