پای ابولا به اروپا هم رسید

۱۳۹۳/۰۷/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۳۷

نتیجه آزمایش روی یک پرستار بیمارستانی در مادرید که تاکنون دو بیمار مبتلا به ابولا در آن جان باخته‌اند، مثبت بوده است. این مورد ابتلا به ابولا نخستین مورد ابتلا به این ویروس کشنده در اروپا محسوب می‌شود.

به گزارش دویچه وله «آنا ماتو» وزیر بهداشت اسپانیا با شرکت در یک نشست مطبوعاتی در این زمینه گفت: «ما درحال تحقیق هستیم تا ببینیم منبع آلودگی از کجا بوده است. ما بررسی می‌کنیم تا ببینیم آیا تمام قواعد رعایت شده است. مردم باید اطمینان داشته باشند که ما تمام امکانات لازم را در اختیار پزشکان، پرستاران و تمام پرسنل اموردرمانی برای مقابله با این وضعیت گذاشته‌ایم.»

کشیش مبتلا به ابولا که از وی به عنوان ناقل این ویروس به اروپا یاد می‌شود ۲۱دسامبر از سیرالئون به اسپانیا بازگردانده شد. وی در مادرید در بیمارستانی بستری شد که اکنون پرستارش بستری است. این کشیش چهار روز پس از آغاز درمان جان باخت. وزارت بهداشت اسپانیا از بیماری این پرستار به عنوان نخستین مورد ابتلا به ابولا در اروپا یاد کرده است. اطلاعات سازمان بهداشت جهانی این گزارش را تایید می‌کند. «آنتونیو المای» مدیر بهداشت و درمان مادرید مدعی است این پرستار دو بار به اتاق دیگر بیمار مبتلا به ابولا (گارسیا) رفته و در ضد عفونی اتاق پس از درگذشت او شرکت داشته است. او در تمام این موارد «لباس‌ محافظ» پوشیده بود و هیچ نوع تماس تصادفی هم گزارش نشده است. اما کارکنان بیمارستان به روزنامه ال‌پاییس گفته‌اند که لباس‌های محافظ آنها فاقد استانداردهای سازمان بهداشت جهانی است. بر اساس این استاندارد، لباس باید غیرقابل نفوذ بوده و فیلتر تنفسی به آن متصل باشد. این کارکنان ضعف تجهیزات استاندارد را عامل بیماری این پرستار دانسته‌اند. شیوع ویروس ابولا از ماه مارس در گینه، سیرالئون و لیبریا واقع درغرب آفریقا تاکنون سبب مرگ ۳ هزار و ۴۰۰ نفر شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر