اعتصاب کارکنان گمرک برزیل در آستانه بازی‌های المپیک

۱۳۹۵/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۱۳۷

گروه جهان

تنها سه هفته پیش از آغاز مسابقات المپیک و حضور صدها هزار توریست در برزیل، کارکنان گمرک این کشور پنج‌شنبه (امروز) دست به اعتصاب سراسری می‌زنند. به گزارش رویترز، اتحادیه «سنیدیفیسکو»، متشکل از حسابرسان مالیاتی فدرال که وظیفه مدیریت اداره گمرک و سایر امور نظارت مالیاتی را برعهده دارند روز جمعه تصمیم گرفتند برای اعمال فشار بر دولت جهت تحقق وعده‌هایش مبنی بر افزایش 5.5درصدی حقوق‌شان از ماه اوت دست به اعتصاب بزنند. بحران پیچیده سیاسی و اقتصادی در کنار شیوع بیماری زیکا، توانایی برزیل را برای میزبانی موفقیت‌آمیز بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان که برای نخستین بار در امریکای جنوبی برگزار می‌شود زیر سوال برده است.

مقامات محلی انتظار دارند بیش از ۵۰۰هزار توریست خارجی برای دیدار مراسم و بازی‌های المپیک از پنجم اوت وارد ریودوژانیرو شوند. در همین حال رییس اتحادیه حسابرسان مالیاتی برزیل درباره اعتصاب این اتحادیه گفته است: اگر این اعتصاب تا زمان آغاز المپیک ادامه پیدا کند به‌طور قطع در روند این رویداد ورزشی خلل ایجاد خواهد کرد. ما می‌دانیم که این یک رویداد بین‌المللی است و امیدواریم دولت بتواند مساله ما را پیش از آغاز المپیک حل کند. حسابرسان مالیاتی قصد دارند تا هر سه شنبه و پنج شنبه دست از کار بکشند تا زمانی که دولت دستور افزایش حقوق را صادر کند. وزارتخانه مربوطه با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرده، این نهاد در حال بررسی توافق افزایش حقوقی است که بین دیلما روسف، رییس‌جمهور تعلیق شده برزیل و این اتحادیه منعقد شده است. این اعتصاب می‌تواند به دولت 1.5میلیارد دلار هزینه وارد کند.

در همین حال، نگرانی‌های امنیتی چنان افزایش یافته که پلیس برزیل با اعتراف به این مساله تاکید کرده، نمی‌تواند امنیت توریست‌ها را تضمین کند. گفته شده، خشونت‌های خیابانی در برزیل در حال افزایش است و پلیس و دولت برزیل بر سر مسائلی همچون شرایط کاری و بودجه دچار مشکل شدند. سی‌ان‌ان در گزارشی اعلام کرده، پلیس برزیل به صورت شفاف به توریست‌ها پیام داده که نمی‌تواند از آنها حفاظت کند. برزیل جزو کشورهایی است که بالاترین آمار قتل را دارد. طبق این گزارش سازمان عفو بین‌الملل، افرادی که در مناطق آسیب‌پذیر ریو زندگی می‌کنند، با این بحران مواجه هستند. اخیرا بودجه پلیس و حقوق‌ها کمتر از گذشته شدند که باعث خشم و اعتراض نیروهای امنیتی شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر