دو بانک سوییسی اطلاعات مشتریانشان را افشا می‌کنند

۱۳۹۳/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۵

جهان دو بانک خصوصی سوییس اعلام کردند بر اساس توافق با ایالات متحده، اطلاعات حساب‌های مشتریان خود را برای مقامات امریکایی افشا خواهند کرد. به گزارش فارس و به نقل از راشاتودی، یک منبع آگاه از بانک اودیر اعلام کرد دو بانک لومارد اودیر و پیکتت، قصد دارند تا در ماه آگوست سال جاری اطلاعات حساب مشتریان خود را در اختیار مقامات امریکایی قرار دهند.

لومارد اودیر، قدیمی‌ترین مرکز مدیریت مالی در ژنو سوییس، در 28 آگوست ماه جاری و پیکتت نیز تا آخر ماه جاری این اطلاعات را فاش خواهند کرد.

این اقدام بانک‌های سوییس در پی افزایش فشار مقامات امریکایی برای دسترسی به اطلاعات مشتریان امریکایی این بانک‌ها برای دریافت مالیات از آنها صورت خواهد گرفت. این دو بانک در مجموع بالغ بر 630 میلیارد دلار دارایی مشتریان خصوصی و موسسات را در اختیار دارند.

بانک اودیر به صورت داوطلبانه اعلام کرده که اطلاعات حساب‌ها را در اختیار مقامات امریکایی قرار خواهد داد. در سال 2013، سوییس، به عنوان بزرگ‌ترین میزبان دارایی‌های خارجی در جهان، توافقنامه‌یی را برای ارایه اطلاعات حساب‌های موجود در این کشور به امریکا و اروپا به امضا رساند.

روابط امریکا با سوییس به دلیل فرارهای مالیاتی مشتریان بانک‌های آن در شرایط نامناسبی قرار گرفته بود و امریکا تهدید کرده است در صورت عدم افزایش شفافیت در سیستم بانکی این کشور میلیارد دلار غرامت از این کشور خواهد گرفت. در فوریه سال جاری امریکا موسسه اعتباری سوزی سوییس را به نگهداری بالغ بر 12میلیارد فرانک سوییس از دارایی 22 هزار نفر مشتری امریکایی متهم کرده بود. فشارها امریکا بر سوییس پس از اعلام بزرگ‌ترین موسسه تامین مالی سوییس با نام UBS مبنی بر کمک به 52 هزار نفر از مشتریان امریکایی خود برای فرار از مالیات در سال 2009 به بیشترین میزان خود رسید.

در حال حاضر بالغ بر 2هزار میلیارد دلار دارایی مشتریان بانکی در 300 بانک خصوصی سوییس نگهداری می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر