از منطقه

۱۳۹۵/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۸۲۶

رونمایی از علامت ملی استاندارد افغانستان

اداره ملی استاندارد افغانستان با رونمایی از علامت استاندارد گامی مهم در راستای جلوگیری از واردات کالاهای بی‌کیفیت برداشت. به گزارش کلید، مسوولان اداره ملی استاندارد افغانستان با رونمایی از علامت ملی استاندارد افغانستان با نام «انسا» (NSA) اعلام کردند: از این پس کالا‌های افغانستان با این علامت به خارج از این کشور صادر خواهد شد. مسوولان اداره ملی استاندارد افغانستان با رونمایی علامت استاندارد این کشور نسبت به رقابت تاجران افغانستان در بازارهای خارجی ابراز خوش‌بینی کردند. این در حالی است که مقامات افغان در گذشته بارها نسبت به واردات کالاهای بی‌کیفیت به افغانستان انتقاد می‌کردند.


نیمی از پاکستانی‌ها زیر خط فقر هستند

طبق گزارش تازه سازمان ملل متحد، بیش از نصف جمعیت پاکستان زیر خط فقر زندگی می‌کنند. به گزارش دیلی اکسپرس، طبق آماری که در سال‌های 2014 و 2015 تهیه شده نصف جمعیت پاکستان زیر خط فقر زندگی می‌کنند. بر اساس این گزارش بیشترین سطح فقر مردم در ایالت بلوچستان دیده می‌شود که طبق آمار 55.3 درصد است. ایالت سند از نظر آمار فقر در رتبه بعدی قرار دارد که طبق آمار 53.5درصد از مردم آن فقیر هستند. آمار نشان می‌دهد بیش از 50.7درصد مردم ایالت خیبرپختونخواه نیز در فقر به سر می‌برند و در نهایت آمار مردم فقیر در ایالت پنجاب 48.4درصد است.


روسیه بزرگ‌ترین صادرکننده غله جهان

وزارت کشاورزی امریکا، روسیه را بزرگ‌ترین کشور صادرکننده غله جهان نامید. بنا بر ارزیابی وزارت کشاورزی امریکا، صادرات غلات از روسیه در سال کشاورزی کنونی (از اول جولای سال 2015 تا 30 ماه ژوئن سال 2016 میلادی) حدود 35میلیون تن از جمله بیش از 24میلیون و 500هزار تن گندم بوده است. این حجم صادراتی 3میلیون و 500هزار تن از سهم امریکا در صادرات گندم و 2میلیون تن صادرات کانادا بیشتر است که در ردیف دوم فهرست رتبه‌بندی بزرگ‌ترین صادرکنندگان غلات جهان قرار دارد. یک‌سال پیش روسیه در ردیف سوم قرار داشت. روسیه غلات خود را به بیش از 130کشور جهان صادر می‌کند. مصر، ترکیه و ایران بزرگ‌ترین واردکنندگان غله روسیه هستند. روسیه در سال 2002 میلادی صادرات غله در چنین حجم زیادی را آغاز کرد و در همان سال در ردیف 10 کشور بزرگ صادرکننده گندم قرار گرفت. از آن زمان تاکنون، روسیه مواضع خود را تحکیم بخشید و در سال 2016 میلادی، روسیه برای نخستین بار در تاریخ جدید خود در صدر فهرست رتبه‌بندی صادرکنندگان غله قرار گرفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر