از منطقه

۱۳۹۵/۰۳/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۴۴۲

آذربایجان هزینه روادید برای اتباع خارجی را کاهش داد

مجلس ملی جمهوری آذربایجان در جلسه روز سه‌شنبه با تصویب پیش‌نویس اصلاح قانون اخذ مالیات و عوارض برای کاهش هزینه ویزا رای مثبت داد. به گزارش ایرنا، بر اساس این قانون اصلاح شده هزینه ویزای یک بار ورود اتباع خارجی به جمهوری آذربایجان از 50 دلار به 20 دلار کاهش یافته است. همچنین هزینه ویزای گردشگری، ویزای دانشجویی به میزان 20دلار و نیز هزینه ویزای 40دلاری ترانزیتی دوبار ورود لغو شده است. ضیا صمداف رییس کمیته سیاست اقتصادی مجلس ملی جمهوری آذربایجان اعلام کرد: از این پس برای صدور هر نوع ویزا جهت سفر اتباع خارجی به این کشور هزینه واحد 20 دلار دریافت خواهد شد. طرح اصلاح قانون برای کاهش هزینه‌های ویزا از سوی الهام علی‌اف رییس‌جمهوری آذربایجان با هدف توسعه گردشگری و بهبود فضای کسب و کار در این کشور به مجلس ملی ارائه شده است. مجلس ملی جمهوری آذربایجان همچنین در این جلسه پیش‌نویس اصلاح قانون مهاجرت و صدور ویزای الکترونیکی برای اتباع خارجی را تصویب کرد. بر اساس این قانون اصلاح شده، اتباع خارجی از طریق سایت رسمی خدمات عمومی آسان ویزا «ASAN Viza» جمهوری آذربایجان می‌توانند، ویزای الکترونیکی یک‌بار ورود برای اقامت 30 روزه در این کشور را دریافت کنند.


قانون مصادره املاک شهروندان کویتی در عراق لغو شد

شورای وزیران دولت عراق، روز سه‌شنبه تصمیم به لغو مصادره املاک و مستغلات شهروندان کویتی در عراق را پس از 30 سال از اجرای این قانون گرفت.

به گزارش آناتولی، دولت عراق در جلسه عادی خود تصمیم به لغو قانون حق تصرف بر املاک و مستغلات شهروندان کویتی در عراق که در سال 1995 به تصویب دفتر «صدام» دیکتاتور عراق رسیده بود، گرفت. حکومت سابق عراق در زمان حمله این کشور به کویت قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن تمام املاک و مستغلات شهروندان کویتی در عراق مصادره می‌شد. صادق مهدی عضو کمیته حقوقی پارلمان عراق امروز در گفت‌وگو با آناتولی گفت: این تصمیم شورای وزیران گام مهمی در راستای حل یکی از پرونده‌های به جا مانده در روابط عراق و کویت است. وی افزود: بیشتر املاک، مستغلات و زمین‌های کشاورزی شهروندان کویتی در استان‌های بصره، کربلا و نجف قرار دارد و این اقدام دولت عراق فضای مثبتی در روابط میان دو کشور ایجاد خواهد کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر