از منطقه

۱۳۹۵/۰۳/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۹۶۰

انعقاد قراردادهای میلیاردی جنرال الکتریک با عربستان

شرکت امریکایی جنرال الکتریک اعلام کرد که قراردادهایی را با عربستان به ارزش بیش از یک میلیارد و 400 میلیون دلار منعقد کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، این قراردادها در قالب طرح سعودی‌ها برای کاهش میزان وابستگی‌شان به دلارهای نفتی منعقد شده است. جنرال الکتریک اعلام کرد که یک میلیارد دلار از این مبلغ با همکاری شرکت سرمایه‌گذاری‌های صنعتی عربستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت مزبور در سال 2014 با هدف تقویت صنعت سازندگی در عربستان تاسیس شد. جنرال الکتریک همچنین خبر داد که 400 میلیون دلار دیگر این مبلغ برای احداث تاسیساتی در صنعت انرژی و دریایی در عربستان صرف می‌شود و امید می‌رود که این تاسیسات تا سال 2020 به بهره‌برداری رسد و بیش از 2 هزار شغل ایجاد کند. براساس اعلام جنرال الکتریک، احتمال دارد در آینده 2میلیارد دلار دیگر برای اجرای پروژه‌هایی در عربستان اختصاص یابد.

«جفری ایملت» مدیرعامل جنرال الکتریک گفت که اجرای این طرح نشان می‌دهد شرکت مزبور خواستار طولانی کردن میزان حضور خود در عربستان است. وی افزود: در کنار یکدیگر اشتغالزایی می‌کنیم، میزان مبادلات را افزایش می‌دهیم و سطح رقابت‌های اقتصادی را ارتقا می‌بخشیم.


ارزش لیر ترکیه در مسیر کاهش

ارزش واحد پول ترکیه در برابر دلار در پی تحولات اخیر سیاسی در این کشور روز سه‌شنبه، به پایین‌ترین نرخ در چهار ماه گذشته رسید. به گزارش ایرنا، هر دلار امریکا در ترکیه با بیش از سه لیر معامله شد. این در حالی است که طی چهار ماه گذشته بالاترین نرخ یک دلار کمتر از 2.9 لیر ترک بود. کارشناسان اقتصادی معتقدند که در صورت ادامه وضع فعلی در ترکیه، ارزش لیر این کشور در هفته‌های آینده شاهد افت بیشتری در قبال ارزهای معتبر خواهد بود.

سقوط ارزش لیر ترکیه با استعفای دولت احمد داووداوغلو، تشکیل دولت جدید ترکیه ادامه ناآرامی‌ها در مناطق کردنشین و کاهش رونق صنعت گردشگری ترکیه در پی سردی در روابط ترکیه با روسیه صورت گرفته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر