السیسی: هر فرضیه‎ای درباره سقوط هواپیما محتمل است

۱۳۹۵/۰۳/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۸۱۲

گروه جهان

گروه‌هایی از هفت کشور در پیدا کردن باقی مانده هواپیمای مصری در عمق آب دریای مدیترانه که پنج‌شنبه سقوط کرد، مشارکت می‌کنند. رییس‌جمهوری مصر نیز تاکید کرده که نمی‌توان با قاطعیت درباره سرنوشت این هواپیما اظهارنظر کرد و هر فرضیه‌یی در این باره محتمل است.

به گزارش اسکای نیوز، در کنار نیروهای مصری، نیروهایی از قبرس، یونان، فرانسه، انگلیس، امریکا و ایتالیا نیز در عملیات جست‌وجوی باقی‌مانده هواپیمای سقوط کرده مصری مشارکت می‌کنند. نیروهای ارتش مصر اعلام کرده‌اند که بخش‌هایی از باقی مانده این هواپیمای مصری را در فاصله 290 کیلومتری شمال سواحل شهر اسکندریه مصر پیدا کردند، اما عملیات جست‌وجو متوقف نشده است، چراکه دو جعبه سیاه تا به این لحظه یافت نشده‌اند. در پی سقوط این هواپیما، 66 سرنشین آن جان خود را از دست دادند.

در همین راستا، سامح شکری وزیر خارجه مصر نیز از شرکای بین‌المللی این کشور که توانمندی‌های فنی برای کار در آب‌های عمیق دارند خواست تا این کشور را در بیرون کشیدن بقایای هواپیمای سقوط کرده، یافتن جعبه سیاه و دستیابی به اطلاعات ثبت شده کمک کنند. وی گفته، تحقیقات درخصوص علت سقوط هواپیما طبق مقررات بین‌المللی و با مشارکت جهات ذی‌ربط از جمله تولید‌کنندگان هواپیما و موتور آن و کشورهایی که قربانیانی دارند صورت خواهد گرفت. از سوی دیگر، عبدالفتاح سیسی، رییس‌جمهوری مصر اعلام کرده، نمی‌توان با قاطعیت در مورد فرضیه علت سقوط هواپیمای مصری در دریای مدیترانه صحبت کرد. وی گفته: فرضیه مشخصی وجود ندارد که بتوانیم با قاطعیت در حال حاضر در مورد آن صحبت کنیم و احتمال تمامی فرضیه‌ها وجود دارد. سیسی در سخنرانی در شهر ساحلی دمیاط تاکید کرد که تعیین علت سقوط هواپیمای مصری زمانبر است. وی ادامه داد: مقامات مصر تمام توان خود را برای یافتن جعبه سیاه به کار خواهند گرفت و زیردریایی وابسته به وزارت نفت امروز برای بیرون کشیدن جعبه سیاه از آب اعزام شده است. سیسی از اداره بحران برای صدور بیانیه‌های متوالی درباره سقوط هواپیما و اطلاع‌رسانی خوب آن تقدیر کرد. وی از رسانه‌های داخلی و خارجی خواست پیشداوری نکنند و اخبار را با دقت و اطمینان منتشر کنند. او افزود: ما به محض اعلام نتایج تحقیقات آن را منتشر خواهیم کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر