تلاش‌‌ جمهوری‌خواهان برای یافتن جایگزینی برای ترامپ

۱۳۹۵/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۹۳۶


گروه جهان گروهی از چهره‌های برجسته محافظه‌کار در صحنه سیاسی امریکا، می‌گویند در جست‌وجوی جایگزیی برای دونالد ترامپ، نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا هستند.

به گزارش رویترز، همزمان دونالد ترامپ، خود در گفت‌وگویی با شبکه خبری ای‌بی‌سی گفته است لزومی ندارد حزب جمهوری‌خواه به معنای متداول متحد شود. ترامپ می‌گوید «فکر کنم بهتر است که [حزب] متحد شود. فکر کنم بهتر است… این چیز خوبی است، اما فکر نمی‌کنم لازم باشد این اتحاد به معنای متداول آن صورت گیرد».

گروهی از فعالان محافظه‌کار در امریکا، از جمله اریک اریکسون، مجری یک برنامه رادیویی معروف، بیل ویچرمن، مشاور جورج دبلیو بوش، رییس‌جمهوری پیشین یا رابرت فیشر، تاجر، در بیانیه‌یی که ۱۸ اردیبهشت ماه منتشر شده، گفته‌اند این نبرد «تنها برای به دست آوردن جان و دل حزب جمهوری‌خواه نیست»، بلکه نبردی برای آینده امریکاست. شبکه خبری سی‌ان‌ان از این گروه از فعالان به عنوان «گروه اصلی محافظه‌کار مخالف دونالد ترامپ» در کارزار رقابت‌های درون‌حزبی ماه‌های گذشته نام برده است.

ترامپ، هفته پیش با کنار کشیدن تد کروز و جان کیسیک، رقبای باقی‌مانده‌اش در حزب جمهوری‌خواه، در حالی که آرایش در رقابت‌های درون‌حزبی نیز بسیار بیشتر از دو نفر دیگر بود، عملا به مرحله احتمالی گزینش به عنوان نامزد نهایی حزب رسیده است. انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا در سال میلادی جاری برگزار می‌شود و برآوردها حاکی است که از میان دموکرات‌ها، هیلاری کلینتون به‌عنوان نامزد نهایی معرفی خواهد شد.

مخالفت‌ها با ترامپ در میان جمهوری‌خواهان مدت‌هاست که ادامه دارد و کسانی مانند میت رامنی، رقیب باراک اوباما در انتخابات ۲۰۱۲ و بوش پدر و پسر، دو رییس‌جمهوری از حزب جمهوری‌خواه که در قید حیات هستند، از مخالفان او به شمار می‌روند. پل رایان، رییس‌جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان کنگره امریکا نیز گفته است، «فعلا آماده حمایت از ترامپ نیستم.»

ترامپ می‌گوید او آرای بسیاری به دست خواهد آورد و حتی «میلیون‌ها دموکرات» هوادار برنی سندرز نیز به او رای خواهند داد. سندرز خود گفته گزینه بهتری برای رقابت احتمالی با ترامپ است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر