ترقی وال‌استریت ضرر جمعه را جبران نکرد

۱۳۹۳/۰۷/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۵۵


با اینکه شاخص‌های سهام در امریکا در روز جمعه سود بردند اما این سود جبران ضرر هفته را نکرد و همه شاخص هفته را با ضرر به پایان بردند.

به گزارش رویترز، خبر افزایش تولید ناخالص داخلی امریکا در سه ماهه دوم یکی از دلایل رونق روز جمعه بازار بود. گزارش جدید که پس از محاسبه آمار و ارقام اقتصادی در سه ماهه دوم سال منتشر شده است، حکایت از افزایش 4.6درصدی تولید ناخالص داخلی امریکا در فصل دوم سال را دارد. این خبر به معنای رشد اقتصاد امریکا به سرعت 5/2درصد در سال است که برای بازار خبری ایده‌ال به شمار می‌رود. سرمایه‌گذاران در وال‌استریت چندان به مسایل سیاسی و درگیری هوایی این کشور در خاورمیانه در مبارزه با داعش توجهی نشان ندادند. به گفته تحلیلگران بازار این خبر باعث شد تا خریداران بار دیگر به میهمانی بازگردند. همچنین کارشناسان معتقدند که روز جمعه شاهد نوعی از احیا در جریان معاملات بازار بودند. شرکت‌های بزرگ با اینکه به دلیل بدبینی و احتیاط ناشی از ضرر دیروز دیر حرکت کردند اما به هر حال تحرک آنها در بازار موجب ترقی شاخص‌ها شد.

به این ترتیب میانگین صنعتی داوجونز با به دست آوردن 167.35 واحد، 99صدم درصد صعود کرد و به واحد 17113.15 رسید. استاندارد‌اند پورز، با به‌دست آوردن 17درصد، 86 صدم درصد ترقی کرد و به واحد 1982.85 رسید. شاخص سهام تکنولوژی نزدک نیز 45.45 واحد یا 1.02درصد به دست آورد و به واحد 4512.19 رسید.

برای کل هفته، داوجونز یک‌درصد از دست داد و استاندارد‌اند پورز دفاتر خود را با 1.4درصد کاهش بست و شاخص سهام تکنولوژی نزدک 1.5درصد تنزل کرد که بدترین هفته برای هر سه شاخص وال‌استریت از اول آگوست تاکنون بود.

افزایش تولید ناخالص داخلی امریکا سبب تقویت ارزش دلار در بازارهای ارزی نیز شد. روز جمعه هر دلار به ازای 1.2680 دلار معامله شد که تقریبا در دوسال اخیر بی‌سابقه بوده است.

در معاملات دیروز وال‌استریت، 5.18 میلیارد سهم دست به دست شده که از میانگین معاملات وال‌استریت در ماه اخیر که 6.05 میلیارد سهم است، بسیار کمتر است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر