از منطقه

۱۳۹۵/۰۱/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۱۷۴

کمک ۱۵۵ میلیون دلاری امریکا به عراق

وزیر خارجه امریکا در سفر به بغداد ضمن حمایت از اقدامات نخست‌وزیر عراق برای حل بحران سیاسی آن کشور اعلام کرد که امریکا یک کمک ۱۵۵میلیون دلاری دیگر به عراق اعطا خواهد کرد. به گزارش آسوشیتدپرس، دیدار جان کری از بغداد از پیش اعلام نشده بود و نخستین سفر او طی دو سال گذشته به عراق به حساب می‌آید. او در این سفر علاوه بر نخست‌وزیر، وزیر خارجه و رییس سنی پارلمان عراق با یکی از رهبران کرد نیز ملاقات داشته است. برخی معتقدند، هدف از این ملاقات‌ها نشان دادن حمایت امریکا از حکومت عراق در مقابل مشکلات امنیتی، اقتصادی و سیاسی این کشور است. کمک مالی جدیدی که امریکا به عراق خواهد داد ۱۵۵میلیون دلار است و به تامین نیازهای مردمی که در داخل کشور آواره شده یا مجبور به فرار از کشور شده‌اند اختصاص خواهد یافت. طی دو سال و نیم گذشته بیش از 3.4میلیون نفر از مردم عراق از محل زندگی خود آواره شده‌اند. کمک‌های بشردوستانه امریکا به عراق در همین دوره در مجموع حدود ۷۸۰میلیون دلار بوده است.


کارخانه‌های چینی

به روسیه منتقل می‌شوند

با امضای تفاهمنامه‌یی بین دو کشور قرار است شرکت‌ها و کارخانه‌های چینی در قبال معافیت مالیاتی در روسیه فعالیت کنند. به گزارش راشا تودی، چین به دنبال انتقال کارخانه‌های این کشور برای فعالیت در روسیه است. روسیه هم برای این کار علاقه‌مند است، اما می‌گوید این کار باید با قوانین داخلی این کشور انجام شود.

براساس این گزارش کارخانه‌های چینی شامل ساخت و سازها، فلزات، انرژی، ساخت ماشین‌آلات، ساخت‌ کشتی‌ها، شرکت‌های شیمیایی و دیگر بخش‌ها خواهد بود. اما همچنان مسوولان روسی تاکید دارند که این جابه‌حایی‌ها در صورتی انجام خواهد شد که فعالیت‌ها با قوانین داخلی روسیه انجام شود.

کرملین به شرکت‌های چینی پیشنهاد کرده با انتقال کارخانه‌ها و شرکت‌ها به روسیه از معافیت مالیاتی و اولویت‌های اجرایی برخوردار می‌شوند و مقامات چینی هم گفته‌اند که حاضرند شرکت‌های خصوصی و حتی دولتی را هم به روسیه منتقل کنند.


کویت سالانه 2.5 میلیون تن گاز وارد می‌کند

شرکت دولتی نفت کویت قراردادهایی برای واردات سالانه 2.5میلیون تن گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) با سه شرکت خارجی امضا کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، کویت طبق این قراردادها این مقدار گاز سالانه را تا سال 2020 برای تامین نیازهای خود وارد خواهد کرد. کویت هفته پیش نیز قراردادی 2.93میلیارد دلاری با سه شرکت کره جنوبی برای احداث یک پایانه جدید واردات (ال‌ان‌جی) امضا کرده بود که انتظار می‌رود در سه ماهه نخست سال 2021 تکمیل شود. کویت عضو کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است، اما تولید گاز طبیعی آن اندک است و تکافوی نیاز داخلی این کشور را به‌خصوص در فصل تابستان که مصرف گاز در نیروگاه‌ها به اوج می‌رسد، نمی‌کند. ذخایر نفت کویت حدود 101.5میلیارد بشکه برآورد می‌شود که معادل حدود 7درصد از ذخایر اثبات شده نفت جهان است و روزانه حدود 3میلیون بشکه نفت تولید می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر