افزایش توان رزمی ارتش چین

۱۳۹۴/۱۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۳۶۰

گروه جهان

در پی تشدید بحران در دریاهای جنوبی و شرقی و افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره، رییس‌جمهور و فرمانده کل قوای چین دستور افزایش توان رزمی نیروهای نظامی کشورش را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا، شی جین پینگ که در حاشیه دوازدهمین اجلاس سالانه کنگره ملی خلق چین در پکن و در نشستی با حضور فرماندهان ارشد کمیسیون مرکزی نظامی چین شرکت کرده بود، گفته که چین باید سیاست‌های کاری جدیدی را در ارتش دنبال کند و به دنبال نوآوری و تحقیقات برای توسعه نیروهای مسلح باشد. رییس کمیسیون مرکزی نظامی چین (فرماندهی کل قوا) همچنین تصریح کرد که بسیاری از کشورها با تحقیقات و نوآوری توانسته‌اند رشد ارتش خود را رقم بزنند و این موضوع برای ما نیز حائز اهمیت است. شی گفته است: «باید حتی اگر لازم است فناوری‌ها و ابداعات را از کشورهای دیگر به چین منتقل کنیم و به دنبال رشد ارتش و قوی‌تر شدن نیروی نظامی از این طریق باشیم.» رییس‌جمهوری چین که بودجه نظامی امسالش را 146میلیارد دلار با 7درصد رشد اعلام کرده، گفته است: «این موضوع باید در همه رسته‌های نظامی در اولویت قرار گیرد و همه نوآوری و مدرن‌سازی ارتش را در دستور کار داشته باشند.» وی تاکید کرده که چین به روش‌ها، تفکرات و ایده‌های نوین در هر قلمرو نظامی نیاز دارد تا بتواند جوابگوی چالش‌های روز باشد. از دیدگاه کارشناسان امور نظامی چین، بسیاری از سیاست‌های این کشور در عرصه نظامی قدیمی است و به همین خاطر سیاست‌های موجود نمی‌تواند جوابگوی وضعیت‌های بحرانی و موجود امروز منطقه و دنیا باشد و باعث ناکارآمدی نظامی ارتش شده است.

هوا مینگ، معاون فرماندهی ناوگان زیردریایی‌های چین نیز اعلام کرده که به نیروی دریایی ارتش هم دستور داده شده هر اقدامی را برای بالا بردن توان جنگی این نیرو در دستور کار قرار دهد. ارتش چین اخیرا اعلام کرده که برای مقابله با هر تهدیدی در دریاهای شرقی و دریای جنوبی آماده است و اجازه نقض حق حاکمیت خود را به دیگران نمی‌دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر