آغاز تور خاورمیانه‌ای جو بایدن

۱۳۹۴/۱۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۰۲۷

گروه جهان

«جو بایدن» معاون رییس‌جمهوری امریکا صبح دوشنبه با بازدید از پایتخت امارات متحده عربی سفر خود به خاورمیانه را آغاز کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، بایدن قرار است در جریان این سفر درباره مسائل اقتصادی و انرژی همچنین نگرانی‌های امنیتی درباره ایران و سوریه با مقامات کشورهای خاورمیانه گفت‌وگو کند.

او صبح روز گذشته پس از ورود به ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی از مسجد جامع شیخ زاید بازدید کرد. وی پس از آن به شهرک صنعتی مصدر رفته و از تاسیسات این شهرک بازدید کرد. معاون رییس‌جمهوری امریکا قرار است در جریان تور خود به خاورمیانه به اسراییل، کرانه باختری و اردن سفر کند.

امارات متحده عربی به عنوان یکی از متحدان مهم امریکا در خاورمیانه میزبان شرکت‌های متعدد امریکایی در زمینه‌های مختلف صنعتی، هوافضا، انرژی و تکنولوژی است. قرار است بایدن در سفر خود به این کشور با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد قدرتمند ابوظبی و محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دوبی دیدار و گفت‌وگو کند.

براساس اعلام کاخ سفید، بایدن در سفر پنج روزه خود قصد ندارد به موضوع درگیری‌های رژیم صهیونیستی و فلسطینیان بپردازد. کاخ سفید در این مورد اعلام کرد که واشینگتن باور ندارد هیچ یک از دو طرف درگیری‌ها از لحاظ سیاسی تمایل داشته باشند تا فرآیند صلح همچنان به حیات خود ادامه دهد.

بایدن در مصاحبه‌یی با روزنامه«الاتحاد» امارات گفت: در دیدار با «محمد بن راشد آل مکتوم» ولیعهد دوبی و معاون رییس امارات و «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور روابط استراتژیک و نقش امارات در منطقه را مورد بررسی قرار خواهند داد. وی ضمن تاکید بر حمایت امریکا از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در ادعاهایی افزود: ما به وضوح، تهدیدها و چالش‌هایی که ایران در منطقه ایجاد می‌کند را درک می‌کنیم به همین دلیل یعنی به خاطر خطری که از ناحیه ایران حاصل می‌شود، تلاش کردیم به توافق هسته‌یی با این کشور برسیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر