اخبار ناخوش از اقتصاد اروپا وال استریت را ترساند

۱۳۹۳/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۸۹


جهان نگرانی برای آهنگ رشد اقتصاد جهان، باعث شد تا شاخص‌های سهام در وال استریت برای سومین روز پیاپی تنزل را تجربه کند.

به گزارش رویترز، ضرر منحصر به وال استریت در امریکا نبود، بلکه بازارهای سهام در سراسر دنیا دیروز را ضرر کردند. آمار و ارقام اقتصادی که در اروپا منتشر شد، هم بیش از پیش نگران کننده بود. کاهش در میزان فعالیت اقتصادی در فرانسه در ماه سپتامبر و نیز کاهش تولیدات صنعتی در آلمان از مهم‌ترین اخباری بود که روی فعالیت بازار در امریکا و اروپا تاثیر گذاشت.

یکی از کارشناسان بازار می‌گوید که انتظار نداشتیم که امور به‌سرعت در اروپا بهبود پیدا کند، اما این کندی نیز برای بازار سنگین است. آمار اقتصاد ناخوش اروپا با خبر حملات هوایی امریکا بر گروه تروریستی داعش در سوریه همراه شد و بر نگرانی بازار افزود و از طرفی نیز باعث افزایش 6 دهم درصدی قیمت نفت شد که در روزهای اخیر میل به کاهش داشته است. قیمت هر بشکه نفت در روز چهارشنبه در بازار به 91دلار و 44سنت رسید.

به این ترتیب، شاخص سهام صنعتی داوجونز، 117واحد تنزل کرد و به واحد 17.055.87 رسید. استاندارد‌اند پورز با از دست دادن 12واحد، 58صدم درصد از دست داد و به واحد 1982.77 رسید. استاندارد‌اند پورز برای سومین روز پیاپی ضرر کرد. شاخص سهام تکنولوژی نزدک با از دست دادن 19واحد، 42صدم درصد ضرر کرد.

در توکیو، بمباران هوایی داعش در سوریه روی ارزش ین تاثیر گذاشت، کاهش ارزش ین که در روزهای اخیر از دلایل رونق بازار سهام توکیو بود، روز چهارشنبه به‌دلیل تقویت ارزش ین در برابر دلار هم روی روحیه بازار تاثیر گذاشت. شاخص سهام نیکی 2دهم درصد از دست داد و به واحد 16.167.45 رسید. شاخص سهام توپیکس هم 3دهم درصد از دست داد.

در اروپا نیز کاهش ارزش سهام در روز چهارشنبه متوقف شد. سخنان حمایتی ماریو دراگی رییس بانک مرکزی اروپا را بازار پسندید اما به‌دلیل آمار و ارقام ناخوشایند اقتصادی اروپا، بازار همچنان محتاط ماند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر