پرونده فساد مالی سارکوزی به‌حالت تعلیق درآمد

۱۳۹۳/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۸۸

جهان دادگاه تجدیدنظر پاریس روز سه‌شنبه تحقیق درخصوص پرونده فساد مالی «نیکلا سارکوزی» رییس‌جمهور پیشین فرانسه را که متهم به فساد مالی است، به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش بی‌بی‌سی به نقل از روزنامه فرانسوی زبان فیگارو، نیکلا سارکوزی متهم است در دوران ریاست‌جمهوری خود از قدرت سوءاستفاده کرده است، این تنها پرونده قضایی سارکوزیِ‌59ساله نیست و او باید در چند پرونده دیگر پاسخ گوی دستگاه قضایی فرانسه باشد.

این در حالی است که سارکوزی در هفته گذشته از بازگشت به سیاست با نامزدی درانتخابات ریاست حزب یو.‌ام.پ که قرار است نوامبر برگزار شود همگان را شوکه کرد. او خود را آماده انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در سال 2017 می‌کند. این خبر به ماه‌ها گمانه‌زنی رقبا در این رابطه پایان داد، اما پرونده فسادمالی سارکوزی می‌تواند رویای او را پایان دهد.

سارکوزی متهم است که طی سال‌های 2007 تا 2012 با سوء‌استفاده از نفوذ خود در تلاش برای دریافت اطلاعاتی از یک قاضی ارشد در خصوص یک پرونده قضایی مربوط به خود بوده و در ازای دریافت این اطلاعات به این قاضی وعده سمتی بالاتر و معتبرتر را داده بوده است.

بنابر اعلام فیگارو، تصمیم غیرقابل موجه و غیرقابل استیناف رییس اتاق تحقیق و بررسی این دادگاه در زورآزمایی با قضات تحقیق برای تعلیق تحقیقات مربوط به پرونده فساد مالی سارکوزی، فرصتی برای رییس‌جمهور پیشین فرانسه که چند روز پیش بازگشتش به عرصه سیاست رسما اعلام شده، ایجاد خواهد کرد.

یکی از اتهامات سارکوزی این است که در سال 2007 و در جریان رقابت‌های انتخاباتی به صورت غیرقانونی از «لیلین بتن‌کورت» ثروتمندترین زن جهان و صاحب کمپانی لوازم آرایش L''Oreal پول دریافت کرده است. اتهامی که سارکوزی همواره آن را رد کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر